måndag 27 mars 2017

Måndag 


Ja så var det måndag och  det  är en grått idag men vi har haft så strålande soligt vackert väder så oj  verkligen så där vårligt även så här uppe i norr och inte bara söder ut som fått prova våren . Men det blåste rätt bra igår  i alla fall här ute vid kusten . Vi åkte till Vännäs och hälsade på  och kan ni tänka er jag tog inte några kort/bilder på mitt barnbarn men där i mot så pussa och kramade jag han den stackaren hahaha. Mormors bus grabb , han växer och  börja dra sig fram sitter bra på rumpan utan stöd   ställer sig upp på tårna med baken  högt upp . Har tänkt mycket på vad de små barnen tränar  hela dagarna  från de dom vaknar  till dom somnar  igen . Helt otroligt  och inte klagar de på träningsvärk heller inte vad jag har uppfattat i alla fall. 

Men innan vi åkte till Vännäs så  gjorde vi ärenden  i stan   på Plantaget  och rusta  . Hittade såååå mycket fint på Plantaget dessa vårblommor  det är som om jag får fnatt där inne  men det är jag nog inte ensam om . Så roligt och framför allt trevligt med blommor . Synd att det drar iväg  med pengarna om man skulle  plocka allt man skulle vilja ha . Men jag brukar drömma mig bort  och fantisera om  att ha så mycket blommor runtomkring mig  här på Storgatan  och i stugan . Men det är tur att det är Gratis att drömma och fantisera . 














Och från det ena till det andra .  Dessa bilder har ingenting med texten att göra . Men jag tycker om bilderna  och har tänkt på dom länge  och saknat dom . Så därför lägger jag upp dessa bara så där . 

Just nu har det börjat flyga lite snö  som det var tydligen utlovat  idag  , så bilderna passar bra för mig och min syn på dagen . 







 
I öronen har jag Danny Elfman -Lost  Passade bra tycker jag . Vacker stillsam och ro musik. 
Men nu ska jag fortsätta med lite annat så jag önskar er alla en trevlig  Måndag  och va rädda om varandra . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar