lördag 1 april 2017

Min träning 


Mina mål   blir lite längre för var gång men  jag vet att vissa dagar känner jag att jag inte orkar lika mycket som jag skulle  orka .  


Gången före så  blev det inte hit men tog inga bildbevis tyvärr . 
 

Ja min träning går sakta men säkert fram  och det är jag tacksam för  för det finns naturligt vis dagar och stunder i varjes liv som är lite tyngre helt naturligt med eller utan värk eller andra grejer . 








Jag  bada på torsdagar ja badar och badar jag gör mina övningar och simmar så gott jag kan och som i torsdags så badade jag och senare på dagen så var jag ute och cyklade  jag  till Överklintens fotbollsinfart .






JAg brukar  tänka  om jag klarar detta idag och känner hur kroppen reagerar eller rättare sagt mina lårmuskler och mina båda ljumskar  och leder  både i höfterna och knän .  Men vet att det brukar komma  på vägen hem  att kroppen säger nu blev det lite mycket  och ja vist det gör det många gånger .  Men som min lilla syster sa en sak och påminde mig om en sak att när man är ute och cyklar  så är alla sinnen med på ett helt annat sätt än när man sitter inne på en tränings cykel   . Det stämmer  har nog inte tänkt på det viset  för jag ger upp mycket fortare  när jag sitter på träning cykeln än än när jag är ute  . 

Även om det hugger och gör ont så kämpar jag mycket bättre på att fortsätta att trampa vidare  och kan njuta av naturen  och det som är  runtomkring mig . 


Redan här tänkte jag på att nästa mål är att orka till korsningen i byn .  och detta var på Torsdagen . 


På fredag så gav jag mig iväg lite tidigare än vad jag har gjort  de övriga dagarna  med  för jag är ingen som hastar iväg  nu  inte  nu i alla fall . Förra året när jag inte hade problem  detta vis som jag har just nu så kunde jag cykla i högre tempo. 








efter vägen ser man saker  som jag upptäckte i somras


Detta som många vill hemskt gärna  få tag på men nu är det ju så att man får inte gå som en tok hur som helst över träd och börja hugga eller såga  i och utan att leva rövare . Markägare  och allt vad det nu är för något.
Men  det finns  de som hugger och sågar hur som helst utan att bry sig om lagar och paragrafer å så .





På min cykel så tar jag mig fram på ett bra sätt utan att behöva få så ont  så fort  som när jag går . Så cykel föredrar jag före allt  när det gäller motion.












Så igår fredags så satte jag ett mål och cyklade förbi mitt mål och kom till mitt mål som jag satte  förra året vid  ungefärliga tid  så här på våren  jag cyklade upp till Mjösjön . 




Jag stannade innan Klinten korsningen  och tog en liten paus och passade på att ta några fina sol/vår kort/bilder så klart  och så hörde jag något 


(längst   där uppe på backen är korsningen  och där brukar jag sitta och ta det lite lugnt  på sommaren för  det finns stolar och bord att   njuta av den fina utsikten och den trädgårds fina blomrabatter som  görs varje år . ) Det var mitt fredas mål som jag passerade )







Men så hörde jag något som fick mig att lystra extra och spana in och fånga  så underbart  roligt att få se dom igen .



Det var inte så lätt att se om jag fick dom på bild eller inte för det var så ljust av solen plus  så skulle jag haft mina närsynt glasögon med mig men jag lyckades i alla fall  och glad blev jag  när jag laddade ner bilderna på datorn . Även om det inte är så skarpa  och nära bilder. Jag är nöjd i alla fall . 


Fortsätter  till mitt mål som jag passerade med GLÄDJE   för jag känner att mina muskler hänger med  .Under tiden jag cyklar så brukar jag sätta ut nästkommande mål  . 





Mjösjön 



Detta är då den första P plats efter vägen  fast södergående riktning  men den tog jag för jag tänkte redan här att jag ska inte cykla längre och kroppen lär kännas , men att njuta av denna fina utsikt villa jag göra och glädjas över att jag orkade hit  denna gång . 





Ja jag vände och visste att mina muskler  skulle tala om att nu  jobbar vi på övertryck  men hem kom jag  sedan så kändes det väldigt skönt att att efter en ca 20 minuters snark vila  på sängen och sedan in i duschen  sedan börja med middagen .

  Och  jag har haft dessutom uppehåll med mina  så kallade  värktabletter fast jag vet ju inte om det är värktabletter Tradil  som är för Atros med inflammationshämmande   . Men som sagt jag har ätit morfin med  när det var som jobbigaste med huggsmärtorna  men dom har som tur är upphört . Ja visserligen  det kan hugga till i bland men  det är  en droppe i havet   än vad det var . Ja fy det vill jag inte behöva uppleva igen . 

Men dom var starka och det tyckte lika så min mage så jag visste ju att det var det som börjat att spöka så jag bestämde mig själv att ta några dagars uppehåll .  Och igår så tog jag bara när jag kom hem för då kände jag att nu behöver jag dom  .

Jag är tacksam att jag gör de små framsteg  som  kommer  och ser   positivt att vår och sommar kommer snarast med värmen .  

Men nu  ska jag önska er alla en fortsatt trevlig Lördag .  Va rädda om er  och varandra . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar