tisdag 11 april 2017

Läkarbesöket 



Ja idag så träffade jag företagsläkaren  och ssk som jag träffade igår för att tag faste prover  som  inte har kommit svar på . Men  det  blev att jag börjar jobba  den 18/4   på halvtid av min 75%  tid och innebär att jag ska jobba 2,5 tim på mina schema dagar   mellan måndag och fredag inga helger  mellan 3 till 4 dagar i veckan i 2 månader för enligt läkaren så ville hon inte att jag skulle braka på  i full gas   så det inte brakar lös med min Atros igen . Ja det jag har haft  om vi säger så  Inflammation alltså .   Kan ju vara rimligt  och att jag ska ha kontakt med sjuksköterskan    för uppföljning  och den 30 /5 så blir det uppföljning med läkaren . 

Att jag måste  fortsätta att kämpa med viktnedgången   såklart  är inget nytt,  massor mera av grönsaker  på menyn   mindre av det sliskiga SOM är så svårt . Hade ju varit bra om jag spydde istället för var gång jag tog in i munnen som var onyttigt då hade det ju inte varit några problem .  Men ja nu spyr jag ju inte   tyvärr  ja så är nog dumt att säga men just i detta fall så vore det ju perfekta sättet att MÅSTE låta bli att äta allt som är fel . Men  eftersom jag inte har den karaktären  att låta bli  det som är FEL så ja då hade ju varit  en fördel  för mig i alla fall  . Kan ju med bli att mina provsvar visar på att jag måste tänka om  eftersom det kommer att mätas långtidssocker och kolesterolen . Jag har legat högt förut med men så fick jag ner det men så gick det upp igen . 
Detta att man sitter för still och  äter fel och för mycket fel  är ju som sagt  inte bra . 

Ja ja  nu var det en uppdatering i alla fall för er läsare .  Men det går då åt rätt håll för jag vill börja jobba igen och återgå till mitt ordinarie arbete  som mitt mål är . 


Och från det ena till det andra så är det lite blåsigt i träden   har regn/snöat  just nu så är det uppehåll + 2,4  grått men inte tunga grå  utan lite högre i tak . Känns bra. 




Nu önsakr jag er en trevlig fortsatt Tisdag  och va rädd om er och varandra . Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar