torsdag 27 april 2017

Arbetstränar 



Jag har  den 18/ 5 börjat arbetsträna  25%    har lagt upp det tillsammans med min chef  2,5 tim måndag onsdag och Fredag   detta ska jag göra  ca 2 månader . Sedan får vi se vad som händer härnäst . 
Jag har tyvärr börjat känna av  huggsmärtor igen   och natten till idag alltså natten mellan Onsdag och Torsdag  så känner jag att i ljumsken  är det något som håller på med små molande värk  och jag tänker jo jag har förstått att det är på gång igen . Tänker vad som kan ha orsakat denna gång  och tänker att ut och in i bilen att jag bräsar med benen för att kliva in och lyfta in  mitt vänstra ben  som jag måste med handa kraft lyfta och dra i byxbenet fortfarande  som har satt igång det . 
eftersom jag  måste använda bil i mitt yrke för att jag har vårdtagare utanför byn där jag  jobbar alltså  på landsbygden . 
det har börja hugga när jag ska resa mig upp från sittande läge   och jag måste tänka mig för hur jag har mitt vänstra ben  för att försöka undvika  påfrestningarna   i leden och kulan . 

Detta är då inget jag vill uppleva igen  och cykling har det inte heller blivit så mycket av   värk har tagit mitt ena ben   mycket för att det har varit mycket väderomslag med kraftig blåst och snö  och då blir det värk .   
Jag har då varit idag på badhuset och gjort mina övningar  och simmat så gott jag kunnat . Men värme  det önskar jag  och att det slutar blåsa  i alla fall .
Att det är kallt men vindstilla går bra  utan problem men just blåsten påverkar  mycket av  värken . 

Men jag vill fortsätta jobba   jag vill inte halka tillbaka  till det som var i julas och i januari månad . 




Alla väntar vi på våren här uppe i norr  medans  södra Sverige har redan vår  ja förutom att de har med fått snö väder   ja kanske inte hela men en stor del av nedre delen av landet . 

Men det kommer när det kommer . Nu ska jag ta  och sträcka på mig  så jag önskar er alla en trevlig afton . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar