lördag 9 december 2017

Julstressen 


Ja jag brukar få julstress inom bords   inte för att hinna  allt nej det bryr jag mig inte om utan det är detta med julklappar . Lika dant varje år när jag hör hur andra köper och hur många dom  har köpt och hur många  de ska ge till var och en . Då mår jag dåligt  och det har följt mig i flera år .

Det är ju inte så att jag skall bry mig om hur många de andra köper och har sig  för var och en gör ju som de vill . Men ändå så  blir jag stressad för jag får  dåligt samvete för att jag inte är som de alla andra . 

Att kunna köpa 10 -20 stycken till var och en  det är ju inte hur många paket som man får som betyder något . Men  i mitt stress sinne blir det så . När jag hör  då mår jag dåligt . Men det sitter ju bara i mig  och det är att jobba på . När man vet att folk  tycker det är trevligt att få en julklapp  lika så naturligt vis . Men  det där att vara som alla andra  det tär på mig fruktansvärt  mycket . Men så kan det  lugna sig lite och så kommer det som en våg  över mig och jag mår  dåligt av den  stressen / ångesten . Får dåligt samvete att inte JAG har varit ute i god tid  och inhandlat  julklappar och dyligt 

 . 

Jag vet  det är inte mängden  storleken och priset  eller hur fint det är  det är tanken som räknas . JAG VET 




Nu är det denna lilla kille som  skall få mormors julklappar  . Han är ett barn så han skall få  lite papper att slita i 






Mitt lilla  nej STORA  Hjärta förutom min  älskling så klart . 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar