lördag 2 juli 2016

Förmiddags bilderna 



tog en liten sovmorgon efter att jag varit uppe tidigare på morgonen och att jag sedan tog mig en promenad ner mot vattnet efter att ha suttit vid köksbordet och tittat ut mot sjön och upptäckte  fågeln som  flög och  landade på vattnet  och sedan bara försvann . Men jag hade inte på mig glasögonen så jag såg inte allt som hände där nere . Så jag tog med mig kameran och glasögonen för att kunna se  bra på långt håll och upptäcka det jag inte ser så bra. 
Det blev  Svan familjen som var kvar som hade simmat in i vassen och  letade mat men  upptäckte mig så klart  och började simma iväg och längre ut och bort från land  och så klart från mig .  Men lite bilder tog jag på de vackra dunbollarna som simmade med mamma och pappa .  

Lite smått och gott  i den botaniska trädgården som växer  vid sjön  väldigt vackert  bara man tittar ordentligt så . 




En som jagade fisk som jag hann ta kort på i stilla stående flygande  jakt 


Svan familjen som tryckte  in i vassen   dom är verkligen kamoflerade  de små liven där


Men tog till flykten   längre bort från mig






Och de vackra näckrosorna   och de är verkligen underbara







Hade följeslagare med mig och det har man ju vart man än går . Trogna vänner


En  helt fantastisk  blomma  om man tittar på hur den formar sig




Solen försökte  tränga sig fram  men  det var inte det lätt .





Det är så  otroligt häftigt  med  dessa närbilder



Flugorna verkar gilla och sitta på dom



och denna vackra skönhet    . Den ser ju inte så  märkvärdig  ut till världen men när jag tittar  extra  på den

så har den ju  det där charm

Färgen och formen   ja alla har sitt vackra och det där lilla extra


Och så denna  skönhet  om det är en Iris  ,,, som växer vilt eller dit planterad en gång i tiden vid sjökanten  i vassen . Vackert är den i alla fall .




Lite upp i höjden tycker jag om med .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar