tisdag 12 juli 2016

Jordfästning 


Det tog sin lilla tid innan urnan kom i jorden men nu är den det men vad gör det . En urna med aska från en person  som inte är där utan bara aska . För själva JAGET själen eller vad man  kan kalla det är ju på något helt annat ställe . Nu blev det lite kanske konstigt för många  men detta är min uppfattning  , men ska man gå efter bibeln så ska de ju ligga i sina gravar tills uppståndelsedagen . Men det är tur att vi har olika tro på detta.
Även om jag har läst bibeln och  bett och hatt mig  under 10 års tid  så tro jag på mitt egna vis numera och man ska inte döma andra hur var och en tror . Det är fritt land  som jag bor i  så jag kan inte säga detta är   rätt . 
Men  den vackra urnan  i jorden  nu  och  närmaste som kunde komma var närvarande  till minnes stunden  av jordfästningen var närvarande. 
















Lilla barnbarnsbarnet  Mathilda  ville titta ner på urnan






Det var inte så långt ner men tillräckligt   en vacker urna  med vacker  dekoration  









Familjen Hansson  samlad   ,store bror  Tage med sin fru Ann-Britt och  Lilla syster Britt-Inger  och sonen  Hans -Erik  med sin familj till pappa Mats  , (jag själv  bakom kameran med min sambo  Egon . 

En minnes stund  tillsammans      pappa och bror  svåger   tyckte om att vara  tillsammans med sina nära kära  ung som gammal  . 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar