onsdag 28 december 2016

Lite i dag 


Idag så blev det en liten utflykt till Burträsk  och till NaprapatCelina.se
 Det hade hänt något  utöver det vanliga att jag inte orkade jobba hela dagen i måndags efter min vanliga jobbar helg . Har haft problem nu ett tag  någon vecka eller  två  med  smärta i ljumsken  det hade nu eskalerat   och så brakade loss rejält  undernatten  till Måndagen .  Jag  gör mig i ordning som vanligt  till jobbet klär på mig  och åker iväg . Grymtar lite extra hemma  , gråter på vägen till jobbet över värken  som är utöver det vanliga . gråter i mellan vårdtagarna  och känner detta går inte . Jag kommer inte att fixa detta hela dagen . Jag ringer ut en  vikarie och  gör det sista  innan min rast och sedan åker jag hem .  gråter  på vägen hem och är besviken på mig själv att jag inte klarar av att jobba mera den dagen .   
Tycker jag är en stövel som inte   kan härda ut mera men det var nog droppen för mig att inse att detta går inte längre. Har haft svårt att gå  här hemma   smärta i ljumsken  som har väckt mig och stackars  min älskade sambo om nätterna  för jag har grymtat  nästan varje gång jag har vänt eller bytt ställning .  

Ja kroppen har skrikit om att nu är det NOG . 
 Jag fick hjälp av en kollega för hon länkade mig en sida  , NaprapatCelina.se  jag  hade redan sagt åt min sambo att jag måste få hjälp jag kommer inte att fixa att jobba när jag har så ont .  Så jag bokade en tid igår  kväll och fick en tid idag kl 11.00  åkte till Burträsk och  berättade min historia  för henne.  Grät för  när jag börjar prata om mina problem så  kan jag inte hålla tårarna borta . 
Jag fick lägga mig på rygg och hon vände och vinklade på mina ben sa till när det gjorde ont  fick vända på mig till mage  gjorde lika dant där . Sedan började hon . Det gjorde ont och  men det förhoppnings vis så gör det lite nytta i mina muskler som sliter och drar . Att hon  sa med att det är mycket möjligt att jag har början av höftleds Atros i vänster höftled  . Det kändes ju inte så skoj , men har haft mina aningar redan i somras och smärtan  har jag haft samma på högra benet i ljumsken men för många år sedan . Hon slet i benen  innan hon slutade  så som jag sa till mina barn att göra   för över mer än 10 år sedan . Men  jag tror inte att jag hade lika ont då som jag har nu . Men smärtan  har jag haft .
Så när jag kom hem så skrev jag på Mina vårdkontakter  om en remiss för rönken  jag vill ha svart på vitt om jag har  Atros i vänster höftled  som jag har redan i högra höftled . 

Och jag har klantar mig  ser jag med hahahah något har jag gjort för de bilder som jag laddade ner från idag  det har jag tydligen raderat bort hahaha ja vad säger man ..... KLANT . 
Men vet ni  vad ...... LIVET RULLAR VIDARE MED ELLER UTAN BILDER .




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar