onsdag 14 december 2016

Nu  dröjer det inte länge till 



Att det blir Julafton  snart  ,  är det många som tänker på men lika så stressen som kan komma för många men lika så lugnet och en tid att kanske få hinna  andas  för de som har det så . 
Många förväntningar    för både stora och små  men lika så  ett KRAV   att det ska finnas ett och annat på  programmet .  Julklappar till ALLA  även de som har redan  och  de som aldrig ger själva som kräver att dom ska ha  fast dom inte ger något . 
Julen  är för många en väldigt jobbig tid   för det kanske inte har en familj att fira med eller ekonomi att inköpa det som kanske  de tycks tillhöra julen . Mat  pynt  och julklappar . Familjer och släckt som samlas    och umgås med varandra . 
Jag själv har både det ena och det andra i mitt tycke om julen . Jag har älskat den som barn  och upp i vuxen ålder men så kom det en lång tid att jag började hata den  och  tappade all  inspiration av vad jul heter . Så nu  de sista  2 jularna jag har  upplevt så kommer den tillbaka  smygandes  mitt tycke om julen . Jag börja kunna finna ro i denna högtid . 
Dels för min nya familj   ja mina barn finns alltid hos mig i mitt hjärta även om vi inte firar jul med varandra  så ofta . I år ska jag jobba som jag oftast brukar göra . Men första julen med min underbara sambo så tog jag ledigt  och jag tror jag var ledig  förra året , men i år  jobbar jag som vanligt . Men jag har  en inre ro i mig  nu och tar det hela med ro . Bakning  och sådant har jag inte gjort  , tänker varför  baka  som en tok. 


 

Jag  önskar mig i jul eller många år som jag har önskat mig  Hälsa för mig själv men även så mina nära och kära mina barn  så klart och den jag älskar så otroligt mycket . Hälsa  för mig är så mycket mer värt  än alla julklappar och presenter .   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar