söndag 4 december 2016

Ja det var ett tag sedan sist 



Ja det var ju det ett tag sedan jag skrev på bloggen nu  men ska försöka bli bättre på det . Det blir så där  i mellan åt för mig att jag tappar som den röda tråden . 
Det har hunnit bli första advent  redan  och vi har haft snö och sedan massor av regn och ishalka  så jag har tagit på mig broddar och där kom andra muskler som har fått jobbat övertid och där av massor av extra värk. Min sambo har vaknat av att jag har typ skrikigt som han säger ,men tror mer att jag har  gormat på  och svurit och levt rövar om nätterna när jag ska vända mig och täcket har känts  flera kilo tyngre än vad det är  i normala . Men benen har inte orkat har en överarm som  är tråkig och inte orkat heller med att vinkla snett bakåt och dra täcket över mig . Haft en stor kudde mellan knäna  när jag ligger på sidan  och kudde under  knäna när jag ligger på rygg . En skön avslappnings läge  för kroppen . 

Ja det har varit en sämre period    ett långt tag nu  , senast i går fredags kväll  när jag åkte hem  då grät jag i bilen en stund  .Det var skönt , spänningarna släppte och livet fortsatte med nya nappa tag . 



 Vägar har varit hala  och o sandade på många av de privata vägar som vi hemtjänsten kör på  under våran arbetstid . Men det är så för många som har ett yrke där man ska  fram med bil. 

Så har vi varit och hälsat på lill trollet  Sixten  lilla hjärtat som växer som ogräs , stark i  benen . 


Gosar med  bonus morfar och mormor gosar med lill prinsen


 mammas lilla älskling









En så  härlig tid  med massor av glada skratt 


Ja jag grät igen när jag  kom dit av glädje  och tänker på hur  fantastiskt det är . Tänk att jag får vara med om detta . Tacksam att få vara med om detta 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar