onsdag 16 november 2016

Det blev vinter men.....


Ja vintern kom  och igår så regnade den  nästan bort så  det är halt ute och  folk halkar omkring . Men när det var vinter och vackert såg det ut så här . 





Soluppgång  denna dag var lite kyligare ca -20

 


Men ack så vackert



Det  blev så  vintrigt redan i november



Fast man kan tro att det är i Januari ,Februari då solen börja stiga högt på himlen igen






Frost på grenarna är rena konstverket



Jag önskade jag skulle  få en skarpare skärpa och mer närbild  för att få kunna se detaljerna
Men vackert ändå   så jag får nöja mig med detta






Ja så  här snöigt blev det när det kom vackert som i en saga .. Man kan vänta sig att en tomte  ska stå bland  träden och kika fram.





Detta är inte en vardagssyn  men jag önskade det vore mera sådant här ... lite nostalgiskt  är det ju . 
Tänk att få ordna  häst  skjuts för de äldre  som vi har hand om i vården  och inte bara barn familjer . Tänker på de som har varit med förr och åkt  som barn .Våra äldre  som har massor av gamla minnen. Vilken upplevelser det skulle vara för de äldre att få uppleva detta igen.  Kommunen har ju  köpt in en parcykel som vårdtagarna kan få sitta med och cykla ute i det fria . Det finns även en  special gungstol  som de kan få ligga/sitta i  . Tanken är  till de som har oro i kroppen  om jag inte missar mig .  Tänk om detta skulle kunna ordnas som under vinter tid . Önska kan man alltid göra . 
Men  underbart att få se i alla fall .   Denna häst kom på Västerbottens Nytt medsamma dag . 






Lite närbild  på en spark handtag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar