lördag 5 november 2016

Så kom vintern 


Fort gick det  för vi som bor ut efter kustlandet 






Denna morgon så tänkte jag innan jag åkte till jobbet att jag tar med mig stora kameran  och passar på   ta kort  när tillfället ges . 






Så vackert denna vy är  , gillar den skarpt   jag låter fantasin flöda och får till det att där inne bor  Tomte familjen .


Jag är ju den som  tycker om att uppmärksamma  de små tingen





Det ser ju ut värre än vad det är egentligen , men vackert är det ju
Vägen fram i vinterskrud


Så naturligt vis  de vackra små fåglarna

  Som passar på att plocka de frön som sitter kvar







 Talgbollarna  de försvinner fort när  Talgoxen äter  och det var ju inte bara en utan många  som var hungriga  nu när små krypen är borta .


Det uppkommer fenomen av solen  med  som är fantastiska  och förunderliga  och vackra
 














Under dessa två dagar Torsdag och fredag som jag jobbade så har det varit växlande väder  sol  och snö  och väldigt mycket snö fall . 




På  väg till  brukare 


På väg från brukare 





De små fläckarna är snöflingor


Vädret skiftade fort som uppe i fjällen







Men så otroligt vackert . 



Under fredagen så blev det ström avbrott   på förmiddagen  i  området    kanske det var all denna snötyngd som var  orsaken  ?!


och som sagt  vädret skiftade väldans 








 Då jag gick in   så var det rätt lugnt men när jag kom ut då var det mer ymmigt snöfall




Ledig  helg   men det  snöar   till och från idag med  och lite kallare  har det blivit  för   de två dagar som jag har jobbat har det legat  mellan -1  -3 grader     I natt så  var det ner till ca -6  enligt min älskade sambo som var upp en sväng .  Det har som legat runt -4   -6  idag . 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar