torsdag 10 november 2016

Närmar sig Jultiderna 


  Det kommer och går detta med ångesten  över jul ,  stressen över jul fint mat  pynt  och presenter . 
Det är något som  är både roligt och hemskt  på samma gång .  För många är det en väldigt jobbig tid   för både stora och små  ung som äldre .   Ensamheten    ,våldet  , alkoholen ,jobben , stressen . Ja det är så många delar som går hand i hand  . Men detta gäller inte bara Jultiderna  dom flesta storhelger  som är jobbig för många. Lika dant för varje gång .  Jag ät den som tillhör stressen  och alla måsten    att  förverkliga saker och ting . Alla dessa klappar /presenter . Det har ju inte  varit så i hela mitt liv , men under många år av press och stress   och en massa måsten från framför allt mig själv .  Ingen som har tvingat mig till det  , men jag har fått och vill ge tillbaka  och det är där det sitter . Jag vill ju inte vara sämre än någon annan  typ . 

Men tänk så många  runt om kring vår jord som ALDRIG får något eller KAN ge .  Eller som inget har över huvud taget .  Jag försöker tänka  så att det finns de som har det värre .  




Att få vara  låååångt ute på landet eller i skogen  i en stuga  där skulle jag vilja vara och ta vara  på tiden  och njuta av .

Mer om jul senare  . Nu har vi bara November  och det är den 10 /11 


Önskar er alla en trevlig dag , Varma Kramar i massor 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar