onsdag 2 november 2016

En dag med snö 


Onsdag   och snön kom  i natt det är vitt ute  på marken nu , jag undrar om den kommer att tina bort snart och då blir det så där  slaskigt fast det är det ju redan på de vägar som trafiken går hårt  på . 
Ledig idag med  och ett tandläkarbesök  som slutade på 1095 kr  en lagning och att skrapa lite tandsten . Jo det kostar  en slant ..  det är ju så i min ekonomi som för många andra att man  har så där massor av pengar . Så det får bli en räkning  och betala in  sedan som alla andra räkningar . 
Men nu ska det väl typ dröja 2 år innan jag får komma  till tandläkaren . Före detta så hade jag inte varit hos tandläkaren  på 6 år typ . Nej jag går inte dig    och kollar tänderna . En tandundersökning kostar 810 kr .  Det är inte heller man  tycker att pengarna räcker så långt . 

 (lånad bild)


 Ja det är så man måste hålla mun .  och det är så man kan grina 



(lånad bild)




Men så har vi nu då från det ena till det andra      ................ Vinter tid  och ja just idag kan jag verkligen hålla med om att uj vad fort det går med skymningen . Men om vi ser på den ljusa sidan så dröjer det ju inte så väldigt länge fören det blir midvintersol ståndet  och då vänder det igen  med solens återkomst . Blir väldigt trevligt .  Kanske inte många tänker på nu när det är höst och väldigt mörkt ute överhuvudtaget , men när vi då har passerat julen och nyåret  då tycker jag det går ganska fort . Januari Februari vårvinter solen  klättrar högre och högre och folk  blir som galna  över att solen skiner  så högt uppe . Alla ska ut och  slänger sig i snödrivorna för att lapa sol. De som har då möjlighet drar till fjälls och kommer tillbaka solbrända och vackra pepparkakor i ansiktet . En del drar till värmen  för att bli pepparkakor .    Ja det är tur vi är inga troll som spricker av solen men nu vet jag de finns troll som älskar solen . Ler .... 
Troll  .......
Troll som vandrar genom skog och mark 
Troll som vandrar vägen fram 
Troll som  håller ordning och folk och fä 
Troll som lever i skogen 



Nu snöar det igen ,vackert och stillsamt   fast det är inte så tyst  ......hör trafiken utanför .  Men inne är det bara jag som knappar på datorn , hundarna ligger på soffan här bredvid och  sover i alla fall vilar det .  Tills dom  flyger upp och skäller och hälsar gårdsfolket Välkommen hem  igen . 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar