tisdag 8 november 2016

Fåglar 


Fåglarna  så här på vintern  de söker  något att äta  och vackra är dom med .
Herr och fru Domherre 




De äldre  påstår att Domherren siar om oväder  eller väderväxlingar  kallt väder . Jag vet inte om det stämmer  nu för tiden . MEn Domherren  brukar jag inte se  så ofta .





Fru Domherre  med sin blekare  röda bröst




Medan Herr domherre  lyser  vackert röd  påminner om Julen tycker jag .




Sedan har vi då  Talgoxen som är  en  kvick fågel 





Talgoxarna  sökte efter talgbollarna men dom var slut och uppätna  så de flög mot mig  dit jag kom och passade på att ta kort . Jag hann inte riktigt med när de kom så nära  men lite på avstånd så gick det bättre .






Det blev en suddig Blåmes men jag bjuder på den ..





Det blev riktigt vackert väder  fram på dagen idag solen sken  



Vackert  är det i alla fall när det ligger så mycket  snö på träden .



Denna bild togs genom bilrutan     men den får med duga




En bakåt blick  i livet idag 

men det lämnar vi åt då tiden och riktar blicken framåt istället . Nu  önskar jag er alla en trevlig fortsatt kväll  av Tisdagen . Jag ska gå i säng  för jag jobbar tidigt i morgon  . Sov gott  alla . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar