tisdag 1 november 2016

Dyrt att vara trendig 


Att hålla sitt hem och sig själv kan bli kostsamt  men vist  kan man shoppa  på billiga second hands ställen  eller på köp och säljsidor   för en billig peng . 
Tänkte på det när jag såg  Lyx fällan på tv i dag . En som  ville ha sitt hem snyggt och trendigt . Det blev lite för mycket  och det blev skulder och snabblån  lite här och där .. Ja det är att ligga i  om man ska vara trendig  i både hem och sig själv . 

 Ja det är tur vi är alla olika   på många sett  och vis  bara man mår bra så är det ju lugnt . 
Brukar kolla in andras bloggar om inredning och  pyssel och  de som har jordbruk.. Jag gillar ju landet och dess idyll  med jordbruk och så . Då de lägger upp sina fina bilder på korna eller får /getter hönor  och dyligt.

Att  bli inspirerad  av det vackra de förmedlar för det är ju det vi gör alla bloggare .  Med text till  och bild  i alla former och så . Handarbeten gillar jag med  att få idéer  från andra och så drömmer jag mig bort och önskar att jag var lika händig  och flitig . Men så är nu inte fallet . 




Som min dotter   blev inspirerad av att lära sig spela fiol en sommar . Hon hade turen att få låna en över sommaren .  Detta var nu många år sedan . 



Min  trädgård en  gång i livet    













En morgon innan jobbet  då vi bodde i Kålaboda   Jag hade kommit på  hur roligt det var att ta kort 


 Det var kallt den morgonen  och vackert dessutom 





Jag hade  tagit stöd mot biltaket när dessa bilder togs.

En tid som  jag inte vill ha tillbaka  heller   tiden i Kålaboda . Jag trivdes där  så nära naturen  som jag gör än idag  när jag har börjat ett nytt liv med en  man som jag älskar så mycket  och jag får uppleva så otroligt mycket underbart. 


Som detta underbara paradis  Långsjön  helt underbart ställe   och mera natur  och en man som älskar trädgård  . Det är för bra för att vara sant ju. Jag är tacksam för allt jag får uppleva allt detta . 

Djur har kommit in i mitt liv fast djur har jag ju  nästan alltid haft i mitt liv . Men inte hundar ,  hund har jag längtat och önskat sedan jag var barn men aldrig skaffat någon för redan som barn visste jag hur mycket jobb  det är att ha en hund . Och nu  efter jag fått Atros och inte kan gå ut på promenad  så fixar jag inte detta. Men dessa hundar är suveräna  och tacksam är jag för det . 



Med  mode och trender så nöjer jag mig väldigt mycket med detta enkla 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar