lördag 25 november 2017



Den  frid som råder över  folk och fä där månens ljus lyser över  tallarnas toppar   i de tysta  och räven  raskar över  landet  och letar efter något att äta .

Att vintern har kommit över vårt land  med olika  väder  som  alla får  prova på  med många olyckor  tyvärr när halkan har slagit till .


Nu väntas  julen och  den  hets  som  sköljer över oss  som inte pallar med , andra njuter och  leker med sina drömmar och   fantasier  . Tänker tillbaka  kanske på barndomens jular med   all den spänning som råder .  Men det är många som inte   har fått uppleva den mystiska förväntan utan   bara önskar att  helgerna skall ta slut och att skolan börjar igen så  de kan fly dit   och gömma sig från det som väntas hemma .
Ja det är inte alla omgivet att få uppleva en  lugn och fridfull jul och  nyårs helg som  många gör . Det är många där ute som   tycker det är de värsta som finns  lika så alla andra lov som kommer medan skolan är i dess liv .

Att tänka sig att alla  skall  få uppleva en trygg  och fin  firande så är det ju inte så .
Nej det är långt ifrån .




Jag hade bra och fina jular som barn   jag kan inte klaga på något sätt alls .
Det har kommit med åren när jag fått barn som det blev jobbigt och stressen kommer  som brev på posten .  Plus jag brukar  få jul  känsla  för tidigt   och sedan när  december är inne så försvinner min jul känsla helt bort . Jag försöker inte tänka så mycket på  det  längre .  I år så känns det som om jag har missat några månader  och  hoppat över  och snart har vi 1 december   på fredag . Ja jag har helt enkelt missat  det i mitt sinne  tror jag . Livet har rullat på för fort tror jag .
Och att återfå  sinnet  är att stanna upp och ta en titt omkring sig och fånga dagen och stunden .

Jag har tappat bort det  och jag vet inte riktigt vart den  tog vägen .


Men det är en hel vecka kvar innan det är 1 advent  men hår  där jag bor så skall de fina  julskyltning redan i morgon . EN HEL VECKA  TIDIGARE    men jag tänker inte låtas  fångas med   .
Jag skall försöka ta det lugnt  även om jag har  julmusik i öronen  just nu  . Men det känns så långt bort  med julen och allt det där bestyren .

Jag tar den som den kommer



Hur har ni det själva  har ni fått julstämning än ?


Ha det gott  alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar