torsdag 23 november 2017

Väder och  väder 


Ja nog har vi väder  just idag med snö och varning från polis att hålla sig hemma eller  låt bilen stå hemma just idag . Går ju bra för de som har nära till jobbet  och kan promenera  men de som bor en bit ifrån    måste ju då ta sig fram med bilen  och hålla tungan  rätt i munnen och hoppas att man kommer fram dit man ska . 

I går hände det något med mitt vänstra knä , det började klucka  så där utan  varning  , gjorde inte ont   men det kändes lite olustigt  av erfarenhet av att bäckenet kluckar så vet jag att det är ju inte det skönaste  . När muskler och allt runt omkring  känner att detta blev inte alls bra. 
Ja  så blev det igår kväll när jag hade mitt sista pass  att jobba av en delad tur .  det blev en smärta som  blev lite för mycket men tjurig som jag är så bet jag ihop och gjorde det jag skulle . 
Grät istället på vägen hem och när jag kom hem  för att lätta på trycket . Tog lite värktabletter och smörjde in knäet med tigerbalsam och la mig . Har sovit som vanligt men vist jag har vaknat när jag ska vända mig om och tänker mig för hur jag vänder mig men det har jag nu gjort länge  när det är sämre perioder . 



Jag  ville som hålla igång  knäet  genom att böja det men det var som om det var kniven i det . Att sätta sig och ställa sig upp jo det var kniven då med.  Musklerna protestera i högan sky .  
Men det går väl över det med så småningom  hoppas jag . 







När det var så fint väder så tog jag med mig ner till havet så fick Trixi springa  av sig lite   sprattel i benen . Nu har hon ju inte sin mamma kvar i livet  som jagade henne  utan nu försöker hon få mig att springa efter ha ha ha . Går mindre bra men hon mår bra och är glad   vovve  som har blivit lugnare och   tycker det är lite jobbigt när hundar kommer henne för nära . Hon   sätter sig ner och vill att de ska gå därifrån  och inte vara bak i baken på henne   för då säger hon till  men gör inte mycket mera än så .  söker upp oss människor och vill som ha  hjälp att  få bort dom närgångna  snusarna .



Lite små övningar med knäet skall jag göra idag så det inte stelnar till  men inte  köra hårt så jag blir stelbent och ont för svullet är det redan plus ont men . 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar