söndag 26 november 2017

Sjuklingen 



Min älskade har dragit på sig en hostig förkylning och  det hade han förra året som varade i flera månader   och inte gick han till VC heller för att få något  för det. Men de gör mycket sällan åt något åt influensa  , det får kroppen läka ut själv  och det får det nog göra i år med. Jag åkte på förkylning med förra året som  vilken människa som helst  men jag tror jag släpp hostan som han hade i alla fall.  Han har  kokat ingefära bitar med  citronbitar i  och druckit med honung med  flera gånger per dygn . Har ni några knep för att lindra denna torr hosta  ? Mot tags med öppna armar . 
han sover inte så mycket om nätterna  pgr hostan och sover tyvärr inte heller på dagen för att han är rädd att han inte kan sova till natten . Som han inte får göra heller  i vilket fall som helst.



Har har de i samhället  julskyltning och de har tänt marschaller   hela Storgatan   Vackert  är det men jag håller mig inne  tillsammans med min älskade . 



Stickar vidare på sockar jag håller på med , jag har rivit upp så många gånger så min älskling sa  igår 
- Tänk om inte du hade rivit upp så mycket  tänk vad mycket du hade stickat då . Hahah ja kanske det men  jag  vill ju att det ska bli bra och att jag själv blir nöjd  över det jag håller på med . 
Har ni det så med ? ni som håller på att handarbetar ? 
Nu önskar jag er en fortsatt trevlig kväll . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar