tisdag 25 oktober 2016

Cell delning



Jag upplevde något  konstigt   för ett antal år sedan  ,  jag hade fått  vårtor på min armbåge  och tänkte inte så mycket mer på det . Efter det hade gått några månader så kände jag något som  typ killades eller rördes under huden   vid sidan om   där jag fått vårtan .


Denna bild tog jag  när jag var på jobbet .... De två  som jag redan börjat behandla med vårtmedel  är de som ser ut som skrovell  ...den stora  blaffan   och den andre  som är lite  mer som torkad hudområde runda ... där kände jag  när det rörde sig under huden och jag hade redan känt av den  två första men förstod inte då vad det var  för något  men sedan fattade jag ju att det var ju celldelning och så uppkomsten av vårtor . Så jag köpte ett starkt medel och jag  tog i för kung och fosterland att nu ska de dööööööö. 


Jag reflekterade över hur jag kände hur det rördes under huden . Inte normalt att man ska känna sådant men det gjorde jag i alla fall . Annars skulle jag ju aldrig uppmärksamma detta  heller . 

Har känt av en  annan  celldelning  mycket  konstig  men en knölen växte lite fram på min tum led i alla fall . Har inte ont där  och det är jag glad för .  Min faste    Britt inger såg jag hade en liten knöl  i mitt ringfinger  led och frågade om jag hade ont där  detta var många år sedan nu . Men från början så hade jag värk i den leden  när jag hade  hållit  handen knuten länge  och hade svårt att sträcka ut  fingret ., men nu är det lugnt med det men knölen finns kvar .  Jag brukar hålla koll på sådant som  blir värk i lederna fast  jag inte har något reumatiskt enligt proverna 

 Men värk kan  man ju ha fast man inte har det .  Men livet rullar vidare för det . 
Men detta att man  kan känna   celldelning  om det nu var det . Men jag vet vad jag kände i alla fall . 



1 kommentar:

  1. Jag hittade detta blogginlägg när jag sökte på celldelning, och hade ingen aning att vårtor orsakas av celldelning..det är ju ett ord som man ofta förknippas med sjukdomar. Läste här att det är ett slags virus som "lurar" kroppen att växa ut vårtor, men det är annars helt ofarligt.

    SvaraRadera