tisdag 18 oktober 2016

Livet 




Att inte ta Livet så självklart   det har kommit till mig under åren som gått  och det gör det  nu och då  och jag värdesätter min vardag kanske inte  som jag borde göra . 
Att värdesätta livet och vardagen  är kanske inte  en självklarhet för alla . Men  det blir mer påtagligt  när något dramatiskt händer  i ens liv eller en nära anhörig  eller  någon som är  nära en själv på ett eller annat vis.  Då blir det mer  påtagligt och man kanske uppmärksammar sitt egna liv hur skärt det kan vara . 

Att olyckor och sjukdomar händer  ja det är ju tyvärr ett inslag i vars liv  någon gång  och det är tråkigt och något man ej kan rå över . 
Men att många tänker att det händer inte mig  det händer bara andra . Så har även jag tänkt  men jag har genom livet börja tänka om att mitt liv är inte alls så självklart längre . Varje dag är en gåva som man ska ta vara på   . 




Så  att ta livet som en självklarhet  gör jag inte längre och värdesätter de små ting i vardagen . 






Livet är inte alltid så självklart  så ta vara på din dag  och var rädd om dig . 
För du är unik och det finns bara en upplaga av dig . 

2 kommentarer: