fredag 21 oktober 2016

Fredag förmiddag 


Det var disigt  med inslag av regn men inte mycket   när jag fick för mig att ta mig upp på cykeln och trampa iväg . Min tanke var att cykla efter den väg jag brukar cykla när jag är ute  men det blev ändrade planer . 
Kanske det var sin mening med det med  in i stillheten och skogen och naturen som bjöd på allt vackert . 






För tanken när jag vek av in på Burnäs vägen så tanken slog mig ....jag kanske få ha turen att få se några djur . 




Jo tillslut så stod dom där  tur jag hade på mig mina glasögon så jag så dom på långt  håll . 










Ni måste ha översände med mina foton som inte alls är så klara bildmässigt. Disigt och en hand som inte kan hålla stilla  men man ser ju i alla fall älgen  och det är ju det som är meningen . 


 

Solen försöker bryta igenom .




Längst  efter vägen norr ut så ser det dystert ut



På vägen tillbaka så upptäckte jag denna
 



En Vril  som  de som är kunniga  att snickra och grökpa ur dom   ett hantverk som tar tid  men vackert blir det .




En Jakt stuga  


Ett bevis att jägarna har varit ute och jagat  några gånger i alla fall .


Solens strålar  mot björkarna
 


Så vackert



Gillar skarpt detta  med björkar  tillsammans


Det har väl förmodligen varit någon åkermark en gång i tiden









 Det blev så mycket som var vackert när solens strålar drog igenom





Det fina timmerstugan som låg intill vägen  , det är väl bara ett förråd  ,jag undrar vad det har haft där i  då det brukades .



Men vackert är det i alla fall .




Sedan fortsatte jag vägen hem




Jag önskar er alla en trevlig Fredag  och helg  nu , jag ska jobba helgen så jag vet vad jag ska göra  . Ha det gott . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar