lördag 11 juni 2016

En liten utflykt  så där på fredag 




Jag var ju ledig igår  så det blev en fredag som jag fick åka med som sällskap   med min sambo , han skulle köra gods ner till Ö- vik    fast det regnade mesta hela vägen så var det roligt och det var ett trevligt avbrott i min vardag . 





Det var hit vi skulle   Bussgods   för att sedan vända hem   . Tog en lunch paus utanför Hörnefors och åt rödspätta ,gott var det  med .


Tillbaka till Umeå 



Där gjorde vi  lite ärenden  till bilreservdelar  och  lämnade tvätt



Efter vi kom hem så var det snabba ryck  för då skulle vi gratta  min sambos systerdotter som gick ut 9:an  och där bjöds det på 4 olika tårtor  och jag TOG av alla  4 tårtor fast mindre bitar Å GOTT VAR DET . 
Efter det när vi kom hem så tog jag och cyklade iväg till 



Överklinten


Det gick faktiskt riktigt bra   , jag är stolt  över mig själv  för jag har haft väldigt trögt  länge nu  med att vara hurtig att ta mig ut på cykeln . Men nu har jag lite mera press på mig  ....

Sedan så åkte vi till stugan och eftersom det har blåst/stormat rejält här  runt i Västerbotten  






Det var bara de som blev omkullvält   det övriga blommorna /växterna  som står på bordet var oskadda . Helt otroligt   vad det kan hända .Men lindrigt  från att andra får erfara andra olyckor




Men att elda i kaminen  och få upp värmen i stugan är helt underbart   
Kollade in trädgården  och den var som  vanligt  som tur är 





Har börjat röja lite  men det tar tid


Det växer och det växer inte   .. Men skam den som ger sig



Trixi   som har tydligen nyligen varit och smaskat i sig jord  för hon är avslöjad  hahaha Massor av smulor runt munnen


Wilda hon håller koll på gården och larmar med hög röst om det är oinbjudna gäster så som fåglar eller 2 benta som närmar sig  gräsen  till gården .  Då vet alla  att nu kommer det någon eller någon som satte sig på gräset för INGEN blir jagad  framför allt de bevingade  som sätter sig på marken .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar