tisdag 7 juni 2016

Lat men inte lat 



Har varit lat på att göra blogg inlägg  men har varit arbetsam  i trädgården istället  nu när vi har flyttat ut till stugan  som är helt underbar. Plus  så har jag haft datorn hemma  i Robertsfors och inte i stugan . Men härom dagen så tog jag med datorn hit ut  men det har inte hunnit bli så mycket sittande vid datorn för vi har varit mestadels ute och grejat på . I alla fall i helgen  , det  blev lite här och där som vi pysslade på  på vardera håll  på gården . Det växer sakta men säkert   och  i bland så har man lite för många drömmar för att orka ro i land med men så är det varje gång jag sätter i gång med något . 

Men det har varit uppehålls väder  soligt blåsigt lite svalare i luften men det har gått bra när man har satt sig ner på knäna och rycker ogräs  som jag brukar göra .  några före och efter bilder har jag inte tagit  men det kommer det med hoppas jag . 





En  födelsedags present  från min älskling  en ros i en hur läcker ytterkruka/tunna



Har rensat från saker som skulle ha tagit över  hela  och kvävt dom övriga växterna








In i troll och tomtarnas och älvornas skog  där Barnen Lundström  lekte i när de var små men nu blir det barnbarnen som får ta över



Det är en helt underbar skog som är här  lite myggigt när dom väl kommer men  vad gör lite myggsvärm   mot allt det roliga i troll skogen




Det är så magiskt att fota så här det är sådan makt i skogen  så man fattar inte hur mycket


 den snabba  lilla fågeln som jag knappt han med att fota




Grönt är skönt



Kom lite  regn  mitt i solen  vackert var det




Roligt att leka med mot ljus





Kanada gås i par som var och simma runt

Dom hade nog mycket att prata om



Växtkraft  i lite olika ........ja som sagt de växer men inte samtidigt . Men innan sommaren är slut så har det väl kommit upp i alla lådor




Jordgubbs blomma så vacker


Detta blir spännande  och få se när dessa  blommar . Jag kommer inte ens ihåg vad det nu var för något men  fint blir det hoppas jag

I lådorna blir det sommar blommor   , förra året så sådde vi i en pallkrage och det blev hur mycket som helst det växte så det blev över och mer till . så nu har jag begränsat mera detta år . Jag vill ju prova allt och massor
 

Smultron  och jorgubbar som kommer att flyttas när andra delar är färdig ställt . Kommer bli så bra så

 Vita jordgubbar är väl inte så vanligt men spännande  när det blir



Här skulle jag haft en före och efter bild  men här satt jag på knä och  drog  ogräset  tyckte det blev väldigt bra. Ogräs växer massor där man inte vill ha de .




Det  har kommit in  regnmoln  med eventuellt åska i . Så det kan behövas regn för det är väldigt  torrt i markerna . 

Nu ska jag göra mig iordning för sängen  för det är tidiga mornar här . Sov gott alla .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar