söndag 19 juni 2016

En underbar dag 



En underbar dag tross regn så var det en underbar dag igår Lördag 18/6 kl 11,30 så hände det något alldeles speciellt  , massor av kärlek och glädje i luften och säkert kanske lite pirr i magen för  vad som höll på att hända . Kärlek kärlek och nytt i livet  en ny händelse  för min dotter och hennes kille  som tog steget igår och gifte sig hemma igår . 
Turen ha dom vigas innan regnet visade sig  med blåst och redig skur  men hela ceremoni   en skål för Brudparet  under tak och alla glada  och lyckliga .


Vigsel förrättaren från kommun var på plats  och vittnen  hade dom men det var barnens moder som blev vittnen  med namn . Lite förberedelser  innan allt började . 


Lite sopbubblor istället för ris kastning  lika vackert och lite så där roligt  för bubblorna tog videns väg när vi blåste dom . 

Lite instruktioner från son till mor för hur kameran fungerar 




Mitt underbara hjärta fick uppgiften att fixa  upp korken på den alkoholfria bubblet som var  gott 












Så var det underbara igång  en enkel  och lätt ceremoni  



Vovven Lucky  ville kolla läget  självklart ska alla vara med och närvarande när detta händer 

Att kolla läget mellan husse och matte är bra med 

 
och att  gå vidare in i buskarna och kolla läget och  se till att ingen objuden gäst ligger i buskarna   och smyger . 



Med barn imagen som  så måste  och blir det en naturlig hållning att man håller om magen  eller lägger handen på magen





Att sätta på ringen  är lite koncentration  så  ögonkontakt på vad som händer  så man inte skakar  med handen . Men Båda var stadiga på handen .





 Nu får du kyssa bruden  ni är nu Man  och Hustru 



PUSS MIN ÄLSKLING 



Herr och fru Karlsson




Nu blir det såpbubblor  och Lucky håller koll på läget så ingen kommer in oinbjuden på gården .checkar läget med det övriga  mellan varven så alla sköter sig 
 
Det var ju inte så lätt att få bubblorna åt rätt håll för vinden tog tag i dom  men roligt var det



                                                                   Familjen Karlsson



Mera bubblor



Lucky  tyckte det var lite folk att hålla koll på  men hon hade gjort sitt i alla fall


Lite bubbel  inför skålen
Bäst att hälla upp i glasen



Är det någon som vill ha ett glas bubbel


Hålla tungan rätt i mun så jag inte ställer till en rejäl scen nu  TA det lugnt  nuuuuu




Skål för Brudparet 



mmm


---mmm detta var ju riktigt gott det här



----jag hoppas inte min NYA fru börjar dricka nu bara för att jag köpte hem denna flaska nu

---hoppas inte att min MAN ser att jag tyckte om detta


---måste ta en liten klunk till


NEJ NEJ NEJ  nu börjas det hur ska jag fixa kvällen ,hon kommer att göra mig slut så fort gästerna har gått för dagen ... hon kommer att inte ge sig fören hon har fått sitt


Hoppas inte någon ser vad vi tänker    Bäst vi börjar ta nu lite plock mat innan någon annan börjar så jag  visar vägen för de övriga att nu är det VAR SÅ GOD  önskar Elisabet (brudgubbens mor )




mmmmm säger alla  och tar sig en slurk och stoppar munnen full med godsaker



Gunilla ,, men vad har jag stoppat i mig nu då    undrar om det syns att jag tog för mycket på en gång

Bolle.... jag undrar om ungdomarna fixar köket innan grabben börjar arbeta igen

Elisabet  .... jamen detta gick ju smärtfritt och gott var det jag gjorde med





Egon.....jag måste ju prova denna med ...mmmm jäsiken vad god detta var ....måste be min älskling att vi gör sådant här någon gång 


Ja det var verkligen gott


Ja här får man allt hålla sig framme så  innan min fru äter upp allt ....Lyssna inte på vad han säger och tror så stor i maten är jag inte  ...Bara ett litet tag till ... Jag äter ju för 2 just nu så


Men jag då .. Jo snälla Egon bjöd Lucky på ett smakprov och hon testade de övriga men alla var snåla







Lite mer och dricka min älskling men sedan får du inget mera jag ska inte börja å bli slutkörd det första du har tänkt dig . Ska jobba sedan  så sista glaset




Jag missade att ta kort på den goda maten men gott var super god . Kul att få prova nya smaker i sallader 



Men fikat han jag med i alla fall   innan det var fika så han då Egon fick tag på bästa platsen han som vill ha ryggen fri .


En riktig spjuver till karl har jag  och underbar å massor av kärlek  
(ser att jag fick med lite av lunchmaten som var super god 


Fika  Tårta med 3 lager  som var super god  och en lchf  kladd kaka som jag gjort lika god men den tar man inte mycket av för den är så mastig

Å bullar som var hembakta av husfrun själv men muffins var köpta helt okej var dom med


Elisabet och Gunilla kollar säkerligen bilderna som är tagna  på vigseln


Det blåste och regnade så alla fick ta på sig lite extra , en kofta  till frun

   Bolle tyckte bullen var väldigt god i samråd med Egon 



Det blev ju lite svalt om Egons axlar (jag sa att han inte skulle behöva ha en jacka med sig ...tyvärr så hade jag fel )  Tur han fick låna en pläd

  Med lite varmt kaffe i magen så gick det lite bättre .





Herr och fru Karlsson   som väntar sitt första barn  som kommer snart . 

En vacker ring  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar