tisdag 14 juni 2016

Myggigt och små blodsugare



Ikväll  efter middagen så gick vi ut och grejade på  i trädgården  jag tog inga kort för det var att hålla igång  för det var så mycket blodsugare småkryp som var på och runtomkring en  när man satt ner och grävde i jorden . Satte ut gurk plantorna i de vägg växthuset som är  det blev ju bara 4 gurk plamtor  och den sista kom så sent så den får vänta lite till . Men tomatplantor  har jag många av fortfarande . satte 4 stycken  i mini växhuset dom andra ska jag plantera i stora krukor för det är frilands tomater  så dom ska klara av att  stå utan växthus . 

Hade dessutom glömt att så dill så jag gjorde 2 fårer i samma krage som morötterna . rensat ogräs   och slagit med blodsugarna .  



I de stora krukorna hade jag köpt två blom rötter och lökar men det var ruttna så jag tog bort de . det hade annars börjat komma upp så jag började gräva för att kolla . Så där har jag plantera köpta blommor  men även där har jag inte tagit kort  på . Jag är inte klar med  planteringarna . Det  blir man aldrig tycker jag . Men jag har inget öga  för färg och form  att sätta ihop blommor som går ihop  med varandra . Både färg- mässigt och höjd och bredd och allt vad det nu är . Men det får bli som det blir. 




Båda bilderna är äldre så men det är den samma  i trädgården . 

Känns skönt i alla fall att komma in  från alla blodsugare i alla fall . Nu ska jag ta det lite lugnt och jag för önska er alla en trevlig Tisdags kväll , kanske många sitter och ser på fotboll som min sambo gör  medan solen skiner så fint ute . 
Ha det nu så bra  alla . Varma Kramar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar