lördag 11 juni 2016

Funderingar 



Suttit och kollat på  GO kvälls hemsida och  kollat in de som gjort om sig , Gör om mig . Ser ju hur kul som helst  men en del ser äldre ut än vad dom är  efter om gjorda med smink och håret fixat och det skulle inte jag vilja . Jag är redan tillräckligt gammal  så något äldre vill jag inte se ut , men skulle vara läckert att få prova på men inte att stå i TV rutan så galen är jag inte även om jag är rätt så knäpp redan . 

Men få lite ompyssling  känns helt okej . Men att då ta på sig kläder som man inte alls har tänkt på och kanske dessutom inte alls trivs eller känna sig  obekväm i   å det tycker jag är helt onödigt .  Lika så frisyren  att klippa av sig frillan  å bli korthårig ...Men det är en vana  det med som allting annat , å smink som jag gör så jätte varje dag typ ALDRIG    ... Jag kan dra på lite maskara   men  ser bara knäpp ut och så skämms jag då för att jag dragit på det . Vad är det för en mening då att försöka sminka sig när man känner sig dum och skäms för sig själv och  inför alla  som tittar på en . 
Men att bli sminkad av en som är utbildad  , tösen min är utbildad  men jag vill ju inte ha så mörka ögon men det har blivit det ofta och jag kan känna mig som TITTA PÅ MIG NUUUUUU.... jag vill inte synas  jag vill inte stå i centrum  så alla ser mig . Jag vill stå i bakgrunden oftast , känner mig lite obekväm i det att folk tittar på mig om jag är uppklädd för mycket . För inget passar på mig .....



Men så förändras jag  har kollat på gamla kort och jag på mig och tänker hur f.....n ser jag ut .....lika så nu ... Det är hemskt  jag skäms  och fattar inte hur kan man se ut som en rugg uggla ......Fattar inte .....


Ja jag skriver VÄLDIGT personligt   denna gång men det bjuder jag på . Det är så att jag  har inget att dölja  detta är dagens grå vardag och verklighet som den är . Man har tankar och funderingar  om  sig själv . Kanske folk tycker det är  opassligt så här på en Blogg men  ibland så  tycker jag att  man kan bjuda på sig lite  och visa den verklighet man lever i . Allt är inte på rosor och glädje och man tycker att man är störst Vackrast och Bäst  i Världen ,,,,,,,nej för  gubbar heller . Jag är 47 år gammal och börjar  bli riktigt ruggig  som en pompere possa kärring  hahahahaahha









Lånad bild 





ser att varje bild  har en talande text som är dold  för det får man uppfatta och tänka själv  tycker jag 


Alla bilder är lånade  från  internet . 



Men så är det när livet rullar på och man  blir äldre  man får erfarenhet av både det ena och det andra . 



Och mitt upp i allt så blir det  en dold text för läsaren för det blev en massa tankar och funderingar 

Tankar och funderingar om livet  om att vara mamma  och dotter och kvinna syster moster faster 

Att livet står inte still och man åldras  med tankar och funderingar om livet och vart tog det vägen 


Att man blev en äldre mamma snart ska bli  mormor som glädjen som lyfter livet   .
Då passar alla bilder in  i livet  för man står inte still i varken ålder i siffran eller  annat . 

Tankar och funderingar  på ålderns höst  









Att man har hittat kärleken på ålderns höst är helt underbart  och att man kan ha så roligt med 



För glädje har vi två  och skrattar mycket   och kärlek och omsorg till varandra är stort 









JA kärleken  har många ansikten   glädje  omsorg och tokigheter  Men kärleken är underbar 





Att livet  rullar på vare sig man vill eller inte  så är det bara . 



Men att livet bjuder på glädje och  kärlek är helt underbart 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar