tisdag 10 maj 2016

Havet


Igår slutade jag vid 12,00 och jag tog med mig hundarna till havet efter jag kommit hem  ,det var ju så fin dag  och hundarna blev så glada att få åka med  i bilen .
Att få känna  havets vindar och lukt i nos och päls är lika underbart som för mig i näsa och hår  ha ha ha . Fast jag springer inte  runt som hundarna gör utan jag  sätter mig gärna ner och bara njuter av det vackra och  super in allt det ståtliga   som händer . Den frid och ro som just vågornas brus mot stranden och stenarna  och lägga sig ner på stranden  och bara lyssna och känna vinden och solen som både värmer och fläktar på en och samma gång . 








Hundarna  tyckte verkligen om att få springa en bit bort från mig och upptäcka saker själva  men de kommer alltid tillbaka när de är nöjda . Så länge de inte sticker för alltid och är borta hur länge som helst för då skulle jag aldrig ha dom lösa  överhuvudtaget .




Wilda är den som sticker först och drar längst n'är jag är ute med dom . Men är vi i stugan tror jag det är Trixi  som drar iväg på upptäcks färd   efter vägen för att kolla in grannkillen som   är intressant  eller vad det nu är det som drar iväg dom . Men dom kommer när man ropar på dom i alla fall.
 






Min kärleks förklaring till LIVET  och min kärlek till min underbara sambo



Det måste har varit en konstig fågel som har gått här  och släpat vingarna  eller vad den nu har gjort . Ett lustigt  spår i alla fall .


Detta med vatten och vågor och solglitter  reflexer  det är kul att leka med  och jag tycker det blir vackert  när man anar lite . 


Här anar man lite
 

och här har man helheten




 Jag gillar detta med olika fokus på bilden   vad man fångar blicken på  och hur man upplever det.




Ja det var härligt  igår det tyckte även så hundarna .




På vägen hem så såg jag något konstigt på vägen  tyckte det såg konstigt ut . Men så kom jag på att jag ska nog ta fram kameran och fota det som är . Då  först fattade jag vad det var , en Hare . Tala om vad glad jag blev .Skärpan blev si och så med men  vad gör man inte för att få med  en hare på bild . ALLT .







Haren var stor tycker jag när den satte sig på bakbenen  för att spana   och den var ju inte ensam heller det såg jag ju sedan . För den satte ju  fart så jag fick ju gasa för att hänga med och då han jag se en till men den hann jag aldrig  med att ta kort på . 


JAg var så glad så jag   blev som galen i bilen hahahah jag hade mina glädje tjut och  helt stollig hahahaha. Så glad blir jag för sådant lite . Behövs ju inte mycket  även om inte bilderna  blev bra fokus på .  Men när det gäller att hänga  med så får man fota och hoppas att något är bra  i alla fall. Fotar  dessutom genom bilrutan  . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar