måndag 9 maj 2016

Lediga timmar



Eftersom jag har jobbat i helgen så  blev det lediga timmar i söndags och då passade vi på att åka till stugan igen ,även om min älskade sambo var förkyld (men det var han som frågade om vi skulle åka ).
Vi åkte och han satt och tog det bara lugnt medan jag fortsatte och kratta lite till , men jag blev fort varm och slut även så jag det var  lite annars med värmen  . dricka vatten ofta och sedan kom huvudvärken på mig för värmen skull men vi grillade korv och mös i det fina vädret  och det tinar fort i värmen nu . 

  Egon var helt slut i kroppen pgr förkylningen så han fick fixa grill elden och njuta av att bara vara .



 Men det hade tinat bra i alla fall från torsdagen  till söndagen i alla fall .  Och massor av att kratta men det går bra  trotts allt konstigt nog . Och jag är så glad och tacksam  över att jag inte hade så ont  för det gick bra.

 Men vem vet det kommer kanske en snö dag igen   så här på våren kan man aldrig så noga veta .  Men den äter upp den gamla snö som man brukar säga .



 Eld  är något vackert men farligt  så klart






Grillad smörgås  jomen det är gott



En härlig stund i stugan var det   i söndags  och det var varmt   och hela kvällen med . Har hört att det var varmt över hela landet . Ni som läser kan nog intyga att det var en varm söndag . 


Men nu ska jag fortsätta med lita annat  smått och gott så jag önskar er en trevlig Måndags afton  .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar