söndag 22 maj 2016

Stugan 




Det var nu ett tag sedan jag gjorde ett blogg inlägg   men här kommer ett med  från stugan . det är vår och vi har börjat lite  att greja i stugan  både dammsugit och  tagit hem lite för att tvätta  och ska torka  golvet sedan men vi har  varit ute massor idag  och grejat på . Sist för en vecka sedan vi var där alltså förra helgen och greja på så var jag mör i kroppen flera dagar  efteråt . Det lär väl bli så  denna gång med  , men jag vet ju varför  det känns som det känns .  Bra väder inte så super varmt så man tappar orken pgr av värmen  utom lagom   varmt . 



Ett svan par  var i närheten  och då min älskade sambo ropade på mig att jag skulle komma så  simmade dom lite längre ut  på sjön . Men innan dom hade kommit så  långt  så såg jag utan kamera att dom är riktigt sotar  fåglar .  Men otroligt vackra är dom . 




Två stycken som njuter av att vara i stugan . dom ligger och sover och de strosar på runtom på gården . dom vill som hålla koll på vart vi är .




En underbar plats att vara och bo på .




Sambon som röjer lite i riset





Som ni ser så finns de 2 sista snöhögarna  det tar sin tid att tina men de gör de . Så nästa gång vi kommer dit så ska de väl vara borta hoppas jag .





   Det grönskar på de här och där  både högt och lågt




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar