torsdag 5 maj 2016

Ledig   kristi himmelsfärd



Vi åkte till stugan och njöt av den vackra varma dagen  och passade på att greja på och ta många fika pausar med  kaffe och smörgås och grilla korv och äta goda muffins.

 

En underbar dag var det idag  det var varmt och det var kratta  löv och se och hinna med denna lilla hona para sig med sin älskare  och  det är inte var dag man hinner med att se hur hon spelade upp sin fjäder dräkt  och hur hanen kom gåendes och burra upp sig och sätta på honan och snabbt var det över stökat. Frid och fröjd  hahah. Men jag var tyvärr inte snabb tillräckligt att ta fram kameran men det var helt fantastiskt  att få se hela skådespelet .




Jag tog av mig byxorna långkallingarna och långbyxor jag är känslig mot blåst  jag brukar ha en fruktansvärd värk sedan på kvällen och natten efter en sådan dag  så här på våren  ja händer vilken tid på året som helst när man har värk så . Men jag krattade på och vilade mig  i mellan varven och njöt för fulla drag .

Passade på att  plantera ner lite vårlökar så det ska bli spännande att se om det blir något




Dessa vackra  blommor  så nu hoppas jag att det kommer att bli några med sedan . Spännande tider ligger framför mig nu i sommar .





Det var tunn i  på sjön  men lika så vackert det





Det var lite mycke vatten i sjön  men det  sjunker innan sommaren är över .



Trixi sitter och håller koll på vad som händer  och det är ju bra det kan ju komma något spännande  eller något  farligt så man måste varan sina människor . 




Mamma Wilda  ligger tryggt och  lugnt och njuter av det fina vackra vädret  tycker att sin dotter kan ta och coola ner sig lite



Okej då  jag gör väl det då  men om du ligger och håller  koll åt det hållet så håller jag koll  åt detta håll




Grilldags  med falukorv gott var det  och jag tycker det luktar så gott med röken från grillen /elden



Min underbara älskling  som jag älskar så oerhört mycket .

älsklingens påhitt att grilla macka 





Detta att grilla dubbelmackan som jag gjort var riktigt gott .


En man som njuter i fulla drag denna dag  och det är mitt underbara hjärta 



Så här kan han sitta och njuta många gånger av den underbara utsikten  av sjön  eller av gården



Och jag själv ville pröva och se om jag klarade av att ställa mig barfota i snön och det gick bra. Jag stod inte där så länge men jag var  där i alla fall så bildbevis ville jag själv ha .  Men fötterna torkade fort och blev varma igen . Lite galen är jag allt hahaha men det bjuder jag på .


Vi åkte förbi Elin och Magnus och hälsade på  och Morfar fick mysa med Alde  


Store bror  Edvin hade så mycket annat att göra så  det var Alde som passade på .

En  härlig dag och  önskar er alla nu en trevlig fortsatt dag/kväll av Torsdagen . Ska börja göra mig i ordning för att gå till sängs  för jag ska jobba i morgon och hela helgen . Så jag säger God natt och sov gott . 
Va rädd om er alla där ute . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar