torsdag 12 maj 2016

Tid och lust 





Att hinna med att skriva på bloggen  blir ibland lite si och så med så just nu ligger jag efter   och jag har laddat upp bilderna i efterhand med så jag ligger efter känns det som . Men det har varit helt underbara vackra dagar nu   men även med inslag av regn som behövs här uppe  vid kusten i Västerbotten . De har gått ut med brandfara   alltså elda inte hur som helst  så regnet var behövligt och efter det så  gick det fort med även  löven som vill spricka ut och känna våren .   Det har ju blivit svalare i luften inte den där härliga värmen som var förra veckan  som var över hela Sverige . 




Detta var när jag var ute och cyklade i Tisdags kväll. Vackra effekter  blir det när man tar närbilder   med sol och molnen



Så igår förmiddag tog jag hundarna med mig igen  till havet men jag såg ingen hare då tyvärr
Men det var vackert i alla fall  lugnt och skönt  fast det blåste lite som det alltid gör oftast tycker jag . 







Något som jag tydligen lyckades med igår när jag hade svängt av storvägen  och man ser dessa  otroligt höga vid snurrorna var att  få lite skakig bild eller nej det kan inte vara skakig bild heller eftersom  träden är bra fokus på men att vind bladen blev dubbel. Läckert tycker jag  fast det ska bara vara ett  blad inte så där  dubbla . 
 Man kan ju undra om jag har mixtra med bilden , men det har jag inte gjort . För när jag tog bilden med kameran så såg jag det i kameran på en gång.

Så här ser det ut i verkligheten .






Sakta men säkert så spricker det
  Vacker rödbrun färg  med de vita fjuniga videkissarna  som spricker upp



   Dass dörren  



Att långt där borta i horisonten  så är det  vackert  så långt bort till Findland



Det rä vackert när ljuset leker och speglar sig  och bryter vatten ytan




Skogen är ett ställe som är både mystiskt  och där tomtar och älvor bor   ( i sagornas och väsens värld)
Men det finns ju de som har sett   de dom inte kan förklara på ett bättre sätt . Så mycket liv som finns i en skog  under alla stubbar och stenar och grenar . alla djuren  stora som små fåglar och insekter  och så .
den är vacker och  förförande  och magisk .


Att se sol ljuset leka sig mellan trädkronorna ner mot marken är helt underbart att se .
   att fånga de där små detaljerna  gillar jag   de som finns bara där utan man inte vet om dom  när man  passerar med bil eller cykel eller till fots . Det finns bara där



Att titta lite närmare på  detaljerna   gör vi inte varje dag  för det måste vara något som fångar upp vår uppmärksamhet  för att kunna se det .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar