söndag 1 maj 2016

Valborghelgen




Igår var det Valborgsmässoafton och majbrasa och fyrverkeri    jag kom inte ihåg att de firar med smällare nu för tiden . Det var första gången på många år jag var  på en brasa  och såg allt folk   och hörde musiken , men det var ingen kör som sjöng in våren  inte här i Robertsfors i alla fall. 
Men vackert väder var det i alla fall  och det var likaså varmt ute och det var trevligt . 

Jag tog mig ut tillslut  och cyklade  men det tog tid  för jag har varit så slut och slö i kroppen  och är det idag med känner jag . Helt så där ingen ork till något överhuvudtaget , känner mig fruktansvärt onyttig  för när min älskade sambo gör något som är nyttigt göromål . Känner igen mig  i detta orkeslösa  och helt slutkörd fast jag inte har gjort något ansträngande . Brukar komma så här på våren  så typ vårtrötthet  som är utan gränser   att slöa hela dagen . När jag var singel  så kunde jag sitta i en fotölj och bara sitta  hela dagen i detta tillstånd sov bort dagen i princip  och det kändes ju  sjukt att göra så men  det var som kroppen slutade att fungera helt . Det var inget jävlar i mig alls  inget liv det var som bara som en död sil .  

Men igår var jag ut på en tur 







Vackra fåglar    och kul att jag kom så nära i alla fall .  Trotts allt så kom jag ut igår likaså  idag  efter att jag hade så många tankar om att ta mig en cykeltur  så blev det till stugan men det kommer vid nästa inlägg. 
Senare i eftermiddag eller vid middags tid ska vi få åka till min sambos mamma  och äta palt  tillsammans med många fler . Palt fest  det ska bli trevligt. 
Ha det nu så bra tills nästa gång  , Varm kram 

2 kommentarer:

  1. coolt med gåsen som vrider på huvet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vist var det , ibland lyckas man fånga de där små ögonblicken :D

      Radera