söndag 22 maj 2016

Kryp med klor och långt spröt


Min sambo hade varit och handlat och när han kom hem så sa han ta med kameran och kom ner , sagt och gjort jag tog kameran  med ner och så sa han    - Kolla in i bilen på stolpen  så jag klev in på förarsidan  och hittade igen det jag skulle få se . Men jag bytte sida så jag kom närmare  . 
Hade krypet  börja  fälla ut sina vingar och flugit iväg då hade jag nog skrikit i högan sky . Jag gillar inte att få på mig sådana kryp alls. Att titta på dom  går väldigt bra  så länge dom inte är på mig . 






Ja där satt den   och hur länge den hade suttit där det vet vi inte. Kanske redan från stugan


Det jag märkte  när jag skulle försöka ta ut den med ett tuggummi påse att den hade klor för dom hade skorven  kört ner sina fram klor ner i tyget på inredningen .

Den  är både lite otäck   tycker jag men ändå så fantastiskt  på samma gång .


När jag  tittade på bilderna innan jag la upp dom här på bloggen så tittade jag på denna bild lite extra .  Och ser  hur den  har sina känsel spröt hur dom är byggda .  Det är som  leder  ja den är som  gångjärns leder  för att kunna röra dom åt vilka håll som helst .  Sedan nacken     som ett pansar    och kroppen en delad pansar utrustning  för under där så är ju de fina lövtunna vingarna som ska bära hela den pansar  utrustade kroppen . Ögonen  är ju med väldigt  annorlunda format . Kunde tyvärr inte få någon bättre zoom på dom .
Men de ser ju lite annorlunda ut  från vinkeln uppifrån än från sidan . Så hav vi alla    6 ben  och utrustad med en klo på  för att klamra sig fast vart som helst .




Den är vacker men lite otäck  på samma gång i mitt tycke . Jag hoppas nu inte att jag får  mardröm om en massa kryp i natt. Jag drömde  mycket om sådant när jag var liten  jag tyckte inte alls om små kryp som liten , fast det jag gör jag inte nu heller .


Det kanske finns någon som vet vad detta lilla kryp heter. Skriv gärna  en liten rad och berätta om ni vet vad den har för namn . 


Nu ska jag gå i säng för i morgon är det Måndag och det väntas jobb då . Så jag önskar er alla en underbar afton /kväll /natt  för de som har de  och de som har morgon och dag . Va rädd om er alla , Varm Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar