torsdag 15 september 2016

Åren går och vi med den 






Ja det kommer mer och mer nu för mig att jag börjar tänka på  hur gammal jag har blivit  ,nu tänker kanske många men du är ju inte gammal . Nej kanske inte det om man jämför med någon som är äldre än jag själv . 
Men när man jobbar med äldre människor så är man ju alltid ung för dom men  de alla andra som är yngre . Alla har sin ålder och då spelar det ju ingen roll hur gammal man är  ung som gammal/äldre . 

Men så kommer man till vissa fraser i livet man börjar kanske tänka lite mer  på ålder och ålderdomen  och hur det kommer att bli med hälsan  framför allt . 
Jag som har hunnit bli 47 år  och börjar komma in i övergångsåldern  och menstruation  knasar sig än så länge har jag inga svettningar  och frossa  och humörsvängningar . Jag hoppas innerligen att jag att jag kommer att vara snäll med min underbara sambo . Undrar om även män kommer in i något sådant  ? Jag har som aldrig tänkt så långt men tydligen så kan dom få det  .  Vilken tur att vi kvinnor inte är ensamma om detta  då . 

Att se barnen komma in i  föräldrar rollen och man får bli mormor  det känns bra , men då inser jag i alla fall som har kommit upp i åldern att jag kommer inte att finnas kvar så många år till för mina barnbarn . 
Men så är ju livet  , lite skrämmande men helt naturligt . Men det är ju då man ska leva livet som det vore den sista dagen . Vara tillsammans med de man håller kär  i sitt hjärta .

 
(lånad bild )


Bilden är ju på ett äldre par men så vackert  , tänk vad de har varit med om i sina liv . 


Varje människa har ju sin historia  i ryggsäcken  som de kan berätta  eller ej .  Men jag tycker det är så intressant att få lyssna på de äldre som berättar när de var unga  och hur dom fick slita  ont för att ta sig dit dom är i dag. 


Men ålderdomen är ett naturligt inslag i varje  människas liv om inte sjukdomar kommer i vägen vill säga  men de rår man inte över . 




Mormor som jag är nu är helt underbart  att få se sitt barn bli förälder är  en gåva  och få hålla sitt barnbarn . 





Men sedan ska vi inte glömma bort att ha kul på vägen  heller . Jag känner mig inte som 47  i sinnet  så det stämmer inte riktigt  med mig själv det är väl därför det känns så konstigt att  jag har blivit så där gammal . 
Man ska verkligen inte glömma bort att  ha kul så länge man kan och orkar och att möjlighet .




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar