fredag 9 september 2016

Sovmorgon 


Ja sovmorgon händer inte så ofta att det inträffar för mig , jag brukar vakna tidigt även om jag är ledig eller börjar jobba på eftermiddagarna . Men idag så blev det  ända fram till 07,20 nästan halv åtta   det är bra . Jag tycker att dagen blir  som bortkastad i sängen annars  man missar massor av en dag och dagen går så fort   till ingen nytta . Även om jag kanske inte gör så mycket nytta ändå den dagen så hinner man med att slöa  en sådan dag i alla fall. 

Igår  Torsdag så var jag ledig så steg jag upp när min älskade sambo åkte till jobbet . Jag gjorde ju inte så mycket vettigt igår men jag han då vara med och slöa lite och göra lite nytta och ha nöje ute på bryggan med ett fiske spö i mina händer även om jag inte fick upp något . Jag hade lite otur för en fisk tog draget klippte av linan  . Det var så här att jag hade satt mig på bryggan riktigt på rumpan  och hade lagt i från mig spöet  för att greja  och ta bild med min mobil  och jag tänkte inte alls fiska . Jag hade lagt fiske spöet så att linan och  fiske draget låg utanför bryggan så inte någon av hundarna skulle  fastna i kroken  så den hände en liten bit ut och tydligen så var den nere i vattnet  men hur långt ner tänkte jag inte på . Men tillräckligt långt ner för att locka en ficka att ta kroken och bita av linan  och höll nästan på att dra med sig hela kastspöet ner i vattnet . Jag blev så paff  och  det var verkligen oväntat att detta skulle hända . '



Denna fisk  fick jag sist för någon vecka sedan .  Efter den har det varit väldigt lugnt , men jag tycker det är både roligt och framför allt avkopplande att stå  och kasta  nu när jag har lärt mig igen . Sist jag kastade med spö med  mina  bara fast med metspö . Som kastspö var nog när jag själv var barn . 


Men  det slog  på vattnet på flera ställen  medan jag fiskade  jag bytte spö och provade på med en annan rulle  och veven på vänster sida även om jag är vänster hänt  så vill jag veva med höger hand.  Lyckades i alla fall få botten napp med sjögräs  , jag trodde att linan skulle gå av  men jag fick upp   både draget och sjögräset .  Jag lyckades  lirka upp en massa trassel i en fiske rulle något så när i alla fall och  fixa dit en  annan grej för att meta  . Det var lite konstigt när det satt på kast spöet tyckte jag så jag bytte  till drag  i stället  och eftersom jag inte vet vad alla fiske drag är  för  ,ja fisk så klart men  vad som kanske passar bäst till olika  fiske uppdrag så att säga så tog jag ett och provade  men så  bytte jag   för jag tyckte det var så lätt det första . Men att knyta fast  linan på det där små  grejerna  ja det är ju bara en grej som ska knytas fast för att kunna haka  på ett drag sedan  kan jag inte .  har aldrig lärt mig .



Så nu när jag vaknade så hade jag drömt lite konstigt  om just fisk .  Att jag stod på bryggan inte för att fiska men jag råkade se något konstigt .  Först tyckte jag det var två stora fiskar ligga på sidan död på botten  men sedan såg jag att det var en stor fisk med båda bakbenen på en hund  ner i fiskens  stora gap alltså fisken hade försökt att äta upp hunden  med bakbenen först  men den hade bara kommit upp strax nedanför låren på hunden  och fisken levde hunden vet jag inte men ögonen var vid öppna och framför hunden så låg en till fisk så där på sidan men den var död . Så jag blev förskräckt och ledsen  för hunden skull. Ropade på ägarna som satt uppe på  tomten   och de kom  och fick lös den livlösa hunden  och en familjemedlem  hade med sig husets kattgubbe och  OJ vad katten blev arg på fisken  han blev större och   började morra för han ville som ge tillbaka  på fisken som försökt äta upp  hunden . 
Jag grät för jag tyckte så synd om hunden   och otäckt  vad fisken hade gjort . Ha  ha ha ha ha ha  ja herre gud vilka konstiga drömmar man kan drömma 

Det var en av två konstiga drömmar jag hade  nu på morgonen . Tänk ändå vilken livlig fantasi  man har och  vad hjärnan kan fixa till när man sover . 


Jag hoppas att ni kan förstår  det jag har försökt att beskriva av min konstiga dröm . 
Ibland så har jag lite svårt att hålla mig i rätt ordning  när jag berättat mina drömmar och  få folk att hänga med  Ha ha ha ha  likaså en film  eller en bok . 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar