tisdag 27 september 2016

Dimma och dagg



Det har varit massor av dimma de sista dagarna  när vi ska åka från stugan hem till Robertsfors och dimman har legat kvar länge  på dagen tycker jag . Farligt när man åker så tidigt på morgonen   och när det är mörkt men ändå gryning . Har varit rädd för att de vilda djuren ska stå mitt på vägen eller komma ut rusande  på vägen  när det är så dåligt sikt . 

Men igår så när jag kom på jobbet så såg jag något vacker t och jag kunde ju inte låta bli att ta ett kort . 
Så många pärlor  som satt på de tunna trådarna , så vackert det var . 




Denna vackra ros var utanför en brukares hem . Även där kunde jag ju inte bara gå förbi utan att ta fram mobilen och fota. Den fastnade på bild och jag tänkte så vackert det blir av all denna dimma .

Alla dessa pärlor  som bildas , det är som miljoner av diamanter  så vackert så enkelt  .


I helgen har vi grejat på här i stugan med ,  jag har skrapa på skåpet och jag bakade en socker kaka i söndags och det blev fika på altanen  , sista fikat  för detta år  på den nybyggda altanen . 




Ha ha  jag i högperson själv  , det är inte så lätt att hålla masken  .

Men bättre det än att få  flygande grejer in i ögonen i alla fall.


Skåpet som skall  hem , ett skåp som sambon sa att det har följt med  i flera år och även i flyttarna .
Han höll på att rensa ett förråd här i stugan och tänkte slänga det . Jag blev ju till mig så nej för allt i världen . Kan jag  inte få det eller jag kan köpa det för 100 kr  . Inte mycket men  jag tänkte det är så vackert skåp så det ska inte behöva sluta sina dagar så . Jag rustar upp det och får komma in  och göra lite nytta i hemmet . Bättre det än att bränna upp det. Kommer att visa det sedan när allt är klart .


Nu är det  kväll och dags att gå i säng jag börjar tidigare i morgon så jag  ska krypa ner i sängen . Så jag önskar er alla en god natt och va rädd om er . Varm Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar