söndag 25 september 2016

Gårdagen  Lördag 


Igår  eldade vi ris och skräp som vi har samlat ihop  från i våras   och jag började skrapa  på ett skåp som min sambo tänkte slänga bort när han rensade ett förråd . När jag såg det så blev jag  så till mig  och han sa att det hade han nog väntat på att jag skulle bli över skåpet när jag såg det och det blev jag med . 
Frågade om jag fick det eller jag kunde köpa det av han  för inte mer än 100 kronor . Han sa självklart får du det. .










Det går fort med att färgerna sprakar mera så här på hösten .



Detta fina skåp tänkte jag ta itu med  att skrapa  och måla så småningom . Men det är ju lite för jobb innan det är klart .





Lite annorlunda  att lyfta på locket  och där var det beklädd med plåt  och målat
 

Så det blir en  utmaning jag har tagit på mig nu  att få detta skåp.


Kan säga att min kropp känns idag   , leder i fingrarna och armarna fast dom känner jag av sedan tidigare . Men det är lite extra blir det ju när man gör något utöver det vardagliga  sysslorna . 
Men det ska bli spännande utmaning  och se resultatet . 

Önskar er nu en bra Söndag  Varm Kram .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar