lördag 24 september 2016

Mera vackra sprakande höst färger 





Hösten med sin färgprakt   det är en årstid som har sin tjusning med färgerna på de lövträd som brinner  i skogarna . Jag har nu bara tagit här i Långsjön  men sett så många vackra ställen men aldrig tagit några bilder.





Detta var då i Tisdags när jag var ledig . Jag gick ner till bryggan   och provade  med fiske spöet med , men fick inget napp. Men fina vackra bilder  av en spegel blank sjö  blev det i alla fall.








Detta var då min ros som jag fick av min sambo som jag planterade ner     så nu hoppas jag att den kommer att  överleva  vintern .


Födelsedags rosen   fick åka ner i backen med .


Kommer med fina vackra rosor





Luktärten  blommar så vackert .


Med alla fina skära färger



Det var inte så många men så vackra  ändå .



Årets lök skörd  med både röd och  gul lök . 







Vakthundarna sitter på sin post  håller vakt så inga inkräktare kommer in obevakat . Nej där går larmet om någon närmar sig gården .


Trixi och så ser man en liten tass av mamma Wilda






Svan familjen växer  men jag vet inte vart den 5  svan ungen har tagit vägen . För jag har för mig att det ska vara 5  och inte 4 st.  Men de har inte fått sin vita fjäder dräkt än .


Men vackra är dom .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar