torsdag 23 februari 2017

Läkaren



Ja så ringde läkaren idag och efter att hon hade pratat med Företagshälsans sjuksköterska så blev det annat. Jag har som lite svårt att säga eller hur ska jag formulera mig tala om hur det är . Sköterskan  har jag träffat flera gånger så så hon kunde fråga ut mig på ett annat sätt . Jag kände väl mer förtroende till henne än  läkaren . Jag kanske inte grinade tillräckligt . Ne jag har lite svårt att säga hur det  ligger till grunden , när man kommer in på  hur jag mår (när jag mår skit eller har jäkligt ont ) så har jag som svårt för det första hålla tårarna borta för jag tycker det är jätte jobbigt men ändå inte jobbigt ...  känsligt . Ja det är känsligt att prata om det. 

Jag brukar ju som sagt var inte vara hemma för min högra sidas värk  men nu har jag fått värk i vänstra sida och den är betydligt mer och helt annars än den högra . Det är som natt och dag skillnad .

Så jag har fått annan smärtlindring än det jag fick sist utskrivet  så nu har jag  då 

Dolcontin 5 mg 
Alvedon 665 mg 
Laximyl    för magen  så jag inte får stopp i rören  som det tydligen blir lätt när man medicinerar med Dolcontin . 

Ja  spännande  att se hur jag kommer att som de heter Svara på dessa mediciner . Dolcontinet  skulle jag undvika köra  bil förr så var det en varnings triangel nu finns det inte på denna förpackning . Men jag har inte tänkt att köra på tog i onödan . 

Jag blev sjukskriven  hela Mars och halva April . Helt okej  och hoppas på att under denna tid att det har hänt något skillnad till det positiva  med min smärta . Men  just nu så tror jag faktiskt inte det . 
Med tanken på vad  som var svar efter  Röntgen  svaret från den 14 / 2 



Detta är en mobil bild från datorn  som sjukgymnasten visade mig . När jag kom hem så kollade jag brevlådan och där var det brev  och svar men med Svenska ord .  och där står det  så här . (jag kommer att skriva av orden eftersom jag inte tagit någon mobilbild . )


Röntgenundersökningen av din vänstra  höft visar måttlig  reduktion av broskhöjden.
Alltså  en början till atrosutveckling även i denna höft. Dessutom så ser det lite trångt ut i leden dvs det finns lite utrymme för rörelse  och detta kan också ge smärtor  så kallad impingementproblematik. Jag uppmanar dig att ta kontakt med  sjukgymnas . 




Ja detta kan jag säga att det kan ge smärtor jo det kan jag nog lova att det gör . 


Sjukgymnasten frågade om lite hjälp med datorn för jag ville se  Röntgen bilderna och den andre som kom in och hjälpte    med att ta fram bilderna  sa .. JA där ser det trångt ut . 

Plus jag fick förklarat   att ledkulan  har  lite lätt att nästan glida ur läget  ur knäled skålen eller hur jag nu ska förklara 



detta har jag sagt  redan när jag har känt smärta   men smärta och smärta  är olika  med . Men det händer att jag säger att det känns som den håller på att fara ur led ...  Jag kan inte förklara men jag har känt det och Det stämde bra mina  känningar . 

Vi gjorde lite nya övningar som jag har jobbat på i badhuset  i morse mellan 7.00-8.00 . Jag var nog i vattnet  ca 45 min denna gång .  Men som sagt var jag kommer att fortsätta  med vatten jobbet med mina leder  som  jobbar bättre i vatten än på så kallade land . 




Men  så kommer det  i mitt sinne att jag skäms med att inte kunna jobba  som jag borde och ja jag vet varför skämmas ?? Ja säg det men sådan är jag . Jag brukar inte vara sjukskriven för detta.   Och inte kunna dra stråna till stacken  så att säga ... Dra in lön för maten och allt det övriga som är  varje månad alla räkningar . 

stackar min älskade sambo jag väcker han  om nätterna än  när jag gormar på. 

JA så var min dag . Jag hoppas att ni andra har haft en bra  dag  och att ni har fått en kram  idag med. Om inte annat så sänder jag en Varm Kram nu      
(lånad bild)


Ha det nu så gott  och va rädda om er  <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar