lördag 18 februari 2017

Lördag 


JA det är lördag  förmiddag  kl är 09,04 enligt min dator klocka  och jag tycker jag gjorde för svart kaffe så det får vara denna gång   även om jag fyller på  med mjölk så blev det kallt  men  helt okej  i smaken men det får vara för denna gång . Jag är som tur var ingen beroende av kaffe så jag klarar mig . 

Dagen vad ska denna bjuda på  ja det vet jag ju inte än  och jag har heller inte några färdiga  planer  förutom  ett besök på Apoteket . 

Kom i säng sent  igår kväll och  somnade  efter tolv  var nästan på vippen att kliva upp och sätta mig vid datorn men jag tänkte nej gör inte det för då blir du sittande  länge där och kommer vara väldigt trött i morgon .  Jag vaknade  vid  5 tiden ändå och kände att kroppen   behöver kliva upp  för att få ordning på den .... värk  i knäna  kände nästan jag skulle behöva sätta mig på cykeln och trampa några varv men  jag  ville inte väcka min sambo . Så det blev ingen cykel runda i sovrummet   vid den tiden .  Låg och tänkte på det jag hade  gjort  på morgonen på Torsdagen  , varit på Badhuset  och tänkte ja jag kommer att fortsätta  göra mina övningar i varmt vatten för det var bra kände jag . 

Men på tal om simma och vatten . Varför känner man sig  som en tung sten  när man ska upp ur vatten ? det är som om kroppen har sugit upp en massa vatten  och sedan går /kliver man upp ur vattnet och man  är så tung ? Är det fler än jag som har upplevt detta ?
Jag har ju tänkt efter på detta så klart  att eftersom man blir som viktlös i vatten  så är det nästan så som man  kommer in i typ jordens atmosfär dragnings kraften   och när man är i vatten så är man ju tyngdlös  ute i rymden  . Fast man behöver då inte vara i rymden  för att bli tyngd lös .  Och att vara tyngdlös till att känna  dragnings kraften när man kliver upp är ju som dag och natt . Kanske man ska  kliva upp och ner  ur vattnet för att träna muskler  från tyngdlös till tung igen ...  Det är ju en stor skillnad så klart . 


Det blir ju till att tärna sig att kliva upp ur vattnet  och lika så när man sitter / ligger i ett badkar  och det är fyllt till brädden ... Och så tappar man ur badkaret och ligger fortfarande kvar där tills det är helt tomt ... Det är ju som om  det är en magnet som suger fast en mot badkars botten ... Det är ju nästan omöjligt att komma sig upp. Jag provade en gång när vi bodde i Ånäset  i dom lägenheterna så hade de  badkar  och jag gjorde så . Det var ju ett  helt företag att kliva upp hahahaha. 







Men att jag ska fortsätta att träna i vatten  det  har jag som mål  och jag kände ju att jag  hade en övning  eller ja några övningar som jag kunde ta ut än när jag gör dom här i köket . Men vist benen  ja ljumskarna kändes och lika så knäna  ja det är då muskler  och  höftkulan som   jobbar på och sträck som  inte är van .. Men jag kan säga att det kändes  på kvällen  i benen ..

Och jag  har ju då inte simmat på flera år   och mina ben fixar ju inte göra de där simtagen  så  det var ju då armarna  som fick jobba på . Men  faktiskt så blev det inget  muskel värk  /tränings värk  , kanske det var för att jag inte simmade på så mycket . Men det brukar ju komma  när man har gjort  grejer som kroppen inte är van . 
 




Men det ska vara varmt vatten  när jag ska bada/ träna  för mina ben har blivit så där knasiga att jag får mera värk  när det är kallt . Då får jag dras med det  länge länge  och det blir att dra på sig   långkalsonger dubbla stickade sockar  mjukis byxor för att värma mina ben . Så det ska vara varmt vatten   då fungerar jag bäst . 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar