torsdag 2 februari 2017

Gårdagen 



 Onsdagen alltså jag är en dag försenad med mitt uppdatering  av hur det gick  hos Naprapaten i Burträsk.

Här satt jag en liten stund  innan jag gick in . Det lilla enkla väntrum så att säga  :) cyklar på  rad  åt det ena hållet och den långa korridoren åt det andra .  ( här fick min livliga fantasi  grund första gången  jag steg in här  fart kan jag lova  ha ha ha . JA jag har livlig fantasi  men det kanske beror på att jag är jag  ;)





Men denna gång fick jag ingen Tens på mina julskinkor  , nej  denna gång blev det hennes armbågar som var och tryckte på skinkorna /musklerna  så jag är lite öm . Lite som man kan känna som blåmärken när man stryker över där.


Jag kände stor skillnad  på vägen hem   i min bak  , den var mer avslappnad  och det kändes väldigt bra . 
Även om min vänstra ljumske fortsätter att hugga tvärt  utan att förbereda mig på det   när som helst på dygnet och i alla möjliga ställningar . 


Sedan när posten kom så fick jag detta av sjukgymnasten som vi båda två glömde att jag skulle ha med mig hem när jag träffade henne i Måndags . Så jag la mig på soffan  och gjorde de övningar som jag skulle göra . 



Idag har jag faktiskt inte gjort de övningar  .. en jag har cyklar och lyft  vetepåsen på benet  i alla fall . 

Men så blir det något knas med mina knän   men värk så då brukar jag göra så här 


Värmer gott .

Jag låg på magen i natt och jag fick uppleva något som jag aldrig har upplevt några problem med det tidigare  men  när jag vaknade och skulle vända mig så hade jag så knasigt ont  på båda sidor av ljumskarna / höfterna  musklerna .. Det var som om jag har legat och svankat jätte mycket eller vad jag hade gjort . För jag hade då inte ont i ryggen i alla fall . Värk som jag brukar få i knäna det  hade jag nu fått i höfterna / ljumskarna så jag fick ta mig tid att få tillbaka rörligheten och det slutade att jag tog värmedynan  rökt över höfterna   och filt på och täcket ... Det släppte  efter ett tag som tur var . 

Det var en ny erfarenhet i alla fall  :D 


Men jag  fortsätter att se ljust på framtiden . Nu önskar jag er en fortsatt trevlig Torsdag  snart om en timme så börjar  det helt underbara  trädgårds programmet  Mandelmans trädgård . Helt underbart program  det rä som det Danska   100% Bonde lika det helt underbart .  


Ha det gott / Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar