tisdag 31 januari 2017




God morgon 


Så var det Tisdag morgon och jag håller på att både  kollar igenom veckans händelser  men lika så vad som jag ska träna på . Jag var ju till sjukgymnasten  och fick  trängs program så att säga . Jag visade lite i morse för min sambo innan han  skulle åka till jobbet  och jag  är flitigare i år än vad jag var för ett år sedan . Men jag har kommit på mig själv att nu är det kris ..... ja det var det kanske inte så förra året men  ja då hade jag inte så ont som jag fick vid jul . Så jag har väl tagit mig i kragen och skakat om mig några varv . 





Denna övning  har jag faktiskt inte gjort än idag ,bävar lite för den med ..... Ska lägga mig på köks soffan  och det brukar gå si så där  när jag ska lägga mig på en köks soffa som är lite hårdare  plus den är smal  för  min stora kropp. 

När jag låg där och skulle göra övningarna för att lära mig  när jag var hos sjukgymnasten så  fick jag då så där  galet ont i ljumsken så mina tårar kom .  Både och att göra de men  det gör så förgrymmat ont när det hugger som kniven . Jag skulle alltså ligga på rygg och dra upp benen  och så knöt hon en gummiband runt benen från knävecken  och  strax ovan  knäna . Jag skulle sära på benen det jag kunde och det var ju som sagt var inte mycket  och så tillbaka  lika illa där ,medans jag har mina fötter ihop . Och det blev en sådan där känsla som motpol de ville inte ihop ....


Jag satt och spände  rumpan muskler så där så man lyfter sig  det var bra för ja allt och knipa så klart  i den nedre delen  så klart sådant syns ju inte men  bra är det ju .

Och det som står överst på den vita lappen är då att när jag ligger och ska dra ut mitt högra ben så brukar inte dom muskler vilja vara med utan de brukar ju då börja krampa och darra  fast det inte syns men det känns .
     Övningar på detta papper så gör jag  Nr 4 och 5 . Nr 4   tar jag små steg fram och så att säga drar fram bäckenet och eftersom jag inte går så kallad normalt  så har jag ju då förkortade muskler  där i ljumskens muskel och det känns den med på båda sidor . Ibland när jag har gått där det har varit  skyllt fönster  ja i stan som det var mååånga år sedan  jag gjorde  och kunde titta mig själv så där i spegelbilden . Så såg jag hur galet jag gick med min högra höft . Så nu ska jag då ta mig i kragen och träna och sträcka  på dessa förkortade muskler  och det är nog därifrån  mina muskelkramper kommer med i från när jag ska lägga mig rak med båda benen  eller i alla fall mitt högra ben .

Nr 5  är då att jag tar ut mina rörelser utan att vrida på fötterna  och det gör jag då med min högra fot . Så där är det då att jag ska hålla tillbaka min fot i golvet  för att öka  ... sträckningen i bäckenet /ljumsken .




Denna grej ja vad var det bra för då ???? Måtte jag inte komma ihåg men jag gör den ändå hahahahah
Det blev så mycket info igår  för många delar .
Det kan jag känna med att blir det för många delar man ska hålla på  och reda på så är det lätt man tappar bort sig  själv  i alla fall jag.





En sak till som jag inte har fått uppritat eller uppskrivet  och det är att hålla  fötterna på golvet  hålla händerna på knäna  och lyfta  ja kanske inte lyfta men  tänker så här .....
Du släpper in en liten mini fisk under foten som simmar under din hålfot sedan lyfter/vrider du  ytter sidan av foten och släpper ut fisken  åt det andra håller . Detta är då för att typ stärka  musklerna i knäna ... Det har en sambans så att säga .   Jag har dåliga  muskler och väldigt ostabil  överrörliga knän enligt Naprapaten  så där av så sitter jag med och lyfter jag dessa med 



Talade om detta för sjukgymnasten så då  sa hon att jag kan hålla upp benet rakt ut i ca 30 se
Så nu har jag gjort det en omgång på morgonen .
Har även trampat lite på cykeln i sovrummet . 

Jag gör något om dagarna  jag vill komma tillbaka till jobbet igen . För det blir då ingen fet lön till nästa lön kan jag säga . Man ska vara frisk för att gå till läkaren som man säger ibland och  man ska vara rik för att vara sjukskriven 

Att köra bil är lite så att säga farligt i mellan åt kan jag känna när det blir galet i min ljumske  som  ibland låser sig  och gör så ini bomben ont så uj uj . Jag kör helst inte ,så lite som möjligt dit jag blir så illa tvunget och när min älskade sambo inte har möjlighet att köra i stället . 

Men  nu önskar jag er en fortsatt trevlig Tisdag  . Ha det gott / Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar