söndag 15 januari 2017

Tjugondedag jul  Knut 



Det blev en dag som inte att glömmas bort  . 
Hunden Wilda  blev 12 år gammal  och klok  med massor av bus , en säregen hund som berättades om att hon gillade att ligga  högt upp på en stenrös  som herran på täppan    med en sten i munnen . 
Hon tyckte om när husse tog en sten och spottade på den och kastade in den i skogen   och hon sprang efter  för att söka den  , för sedan komma stolt   med hög svansläge och stenen i munnen  och lägga sig och gnaga på stenen . 

En hund som  var med barnen  och barnbarnen  till min sambo . Många fina  minnen  kommer aldrig att glömmas bort . 



Det var en    klok  hund och som var busig som valp men som blev väldigt lugn och  vaktade hem och husfolket .  Låg och spanade ute  på stugans gårdsplan  älskade att åka bil  . 







En levnads glad  Wilda    och få följa med mig  till havet  och få springa runt och nosa och busa med sin dotter Trixi  det tyckte dom om båda två . 





Att hon tyckte om att få vara med när det hände trevliga   träffar med barn och barnbarnen  att få vara med . Barnbarnen älskade att få klappa  hundarna 

 Att vara med  och någon som kan klia  mig så jag får uppmärksamhet .



Njuta  av solens värmande strålar  på bryggan  och hålla koll så ingen  obekant kan komma och ta   någon .
Att alltid  ligga på span för inkräktare  var  Wildas uppgift .




Finns det  rum så finns det stjärterum  . Tryggt och mysigt  sida vid sida  ligga de där och sova så gott snarka och drömma .






Wildas leksak  och  lilla skötebarn  var med  lite här och där .

   Stugan var ett paradis för både hus bondfolket och  vovvarna  . Där var det  en så underbar ställe  fritt från all stress .

  Skogs turer  det var  väldigt rolig båda hundarna både Trixi och Wilda   tyckte om att följa med ut  med de som gick  för att söka svamp .




Lugn och  ro det var en av de stunder som intogs på köks soffan




Wilda tyckte om att sitta och titta ut genom fönstret   , som valp satt/låg  hon  på fönsterbrädan och tittade ut.



Wilda drabbades av Juvertumör och det gick väldigt fort .  Den sista dagen så talade hon om hur hon mådde till sin dotter Trixi  . Allt gick  lugnt till väga  och nu är Wilda i hund himlen  och har det bra tillsammans med Bella som gick före .    
Jag hann med   att  lära känna Wilda lite gran  och hon var helt underbar hund lite avudsjuk var hon  från början när jag kom in i min sambos liv men jag   såg detta och såg till att  hon hade kvar sin husse  fast jag kommit in i livet för  dom alla tre .  Vi blev kompisar  och    allt var bra igen . 

Ett fint minne skall bevaras  och  berätta för varandra hur  rolig och tokig  och busig Wilda var . 

Jag får tacka   för den tid jag fick vara med i hennes liv .  Tack Wilda  . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar