onsdag 4 januari 2017

En sväng i snöväder


Det blev en sväng i snövädret till Burträsk och till Naprapaten  och massagebordet . Böja benen   hit och dit  för att  se vad som har förändrats  , jag berättar  vad som blev efter första besöket och hur kroppen reagerade .  Knä svag och skakis   räckte  många timmar för jag jobbade ju på som vanligt , ryggslutet visade att den fanns kvar genom både smärta och helt slut efter ett kvällspass på jobbet . Spikmattan räddade mig  från den värsta smärtan och återfick  blodomloppet att återgå till det normala . 

Hade inhandlat Ipren  (det var många år sedan jag tog dom )  ville prova dessa och se om det skulle ge någon effekt  på att musklerna skulle slappna av . eftersom jag känner hur höger lår muskel  krampar medan jag ligger under natten .  Och att  vänstra  ljumske  hugger   ruskigt mycket  dygnet runt   och stackars min sambo vaknar till  varje gång jag vänder på mig om natten för jag håller inte tyst  pgr av smärta .  Jag trodde att Ipren skulle hjälpa där men det gjorde det inte men musklerna  blev lite avslappnade i alla fall. 

Kände av bröstrygg musklerna som hade fått sig en rejäl omgång  under behandlingen så det kändes av under nattetid . 


Jag fick första gången  i mitt liv prova på TENS  det var en häftig upplevelse  , en massa pirr i rump muskeln
Ja  julskinkan då på höger sida  ja förra gången . Denna gång fick jag i båda julskinkorna  lika dant  då en massa pirr . Och en rejäl omgång  som gick över  ryggraden ja musklerna  så klart . Det är att inte  glömma bort att andas    och försöka slappna av  men det kan vara svårt   om det gör alldeles för ont . Men  jag tyckte det ska ju kännas , Hon frågade om hon tog i för hårt , det går bra och jag andades   ut och in   för att hjälpa till med på bästa sätt. 
Hon ställde ju frågan om jag har jobbat efter förra gången ja men självklart , hon tyckte det inte var så bra . Hon tyckte jag skulle låta  kroppen hinna landa och vila ett tag efter en sådan  behandling  så  när jag kom hem så ringde jag min chef och sa som det var .  Just nu känner jag mig tacksam att jag lydde hennes råd om att vara ledig  ett par dagar . 
Det pågår en process  i min kropp som heter duga  vill jag påstå. 

Denna gång   har varit intensiv    och muskler och ljumskens  smärta  påminner mig  mer eller mindre varje gång  jag ska sätta mig  ställa mig  lägga mig vrida mig i sängen  framför allt när jag ska  kliva upp och jag vänder mig på vänster sida . Det är som jag har brutit lårbenshalsen eller nått . Nu tog jag i  .. men det smärtar rejält .  Att kliva ut och in i bilen  kände jag är sämre idag .  Jag hoppas på att det ska ge med sig  innan  nästa vecka i alla fall . 

Snö har då  kommit  men inte så märkvärdigt mycket 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar