måndag 23 januari 2017

Måndag  

(mormor och grabbhalvan )






I helgen så var vi  till Vännäs och Gratulera min svärson  Gustav som fyllde 25 år . Efter så många år som dom har varit ihop så har jag aldrig lyckats komma på själv  hans födelsedag  jag har ingen bra förklaring riktigt  . (Bara spekulationer från mig själv   och om det stämmer kan jag inte heller svara på ) Men  denna dag lyckas jag  hitta rätt  . 


Och att få träffa barnbarnet och ungdomarna är så otroligt underbart 




Han blir bara starkare och starkare  lilla krabaten 



Men  vi Gratta han med  en trisslott  och  tulpaner  och så hade jag bakat en  Ananas paj den blev lyckad  som tur var.


Men innan vi kom till Vännäs så var vi förbi BB och träffade en annan  helt underbar familj som fått en  liten guldklimp  .  Ja  det är så fantastiskt att få vara med om något så otroligt underbart  . 

Familjen Hansson/Lundström    

Mamma Elin  med sitt tredje  guldklimp i sin famn lilla Esther 


En helt underbar mor till 3 underbara guldklimpar   man blir så glad att få träffa dom alla . 

Och jag kan lova er  att det var nästan så det blev  paparazzi  när den lilla kom  ut i rampljuset  .
Först så fick alla ta handsprit  för att hon har legat inne  och fått hjälp med att andas så  vi ville vara försiktiga.   


Moster Mathilda   ville föreviga sin systerbarn   så fort som möjligt  för att kunna plocka fram och titta på henne när hon inte är där och gosar med henne . 



Stora syster Alde  ville ju känna   på sin lilla syster  för att se om hon var verklig  och jo hon var det . 
En stolt stora syster  . 



Lilla Esther  tittar ut på den stora världen  men framför allt  på paparazzi  folket  som stod över för att lyckas få en bild på denna vackra skapelse . 

Igår  eftermiddag så  var vi förbi  och hälsade på familjen     mor i huset  som var levande  död nästan , ja det är  inte klokt vad det lilla barnet ska äta och mor  hon bjuder på varm  mjölk varje gång . Och detta minns lilla hjärte grynet  och återkommer till  den varma mjölken så där en gång i timmen  om jag inte minns fel . 




Glad och lycklig och framför allt stolt morfar    som får hålla sitt lilla barnbarn  Esther  




Ja kan det vara möjligt att ha så små fingrar tänker morfar  när jag har så stora . Detta barnbarn
är då väl välsignat i morfars famn.






Huxflux så  lyftes det lilla barnet över till mig och  jag håller det som om det vore av det sköraste glas .
De är så  små de små liven . Glad och tacksam  men även så lycklig att få ta del av denna  underbara lilla tös. 





Ja denna helga har varit fantastiskt  , tackar alla medverkande till denna helg . 

Nu har vi ju måndag och nya uppdrag att  ta till sig  och utföra . Jag önskar er alla en trevlig  dag .  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar