onsdag 18 januari 2017




Så har jag idag varit hos Naprapaten Celina  och fått mig en omgång   av Tens  på båda skinkorna    en massa pirr . Jag  var ju hos massören igår och fick mig en rejäl omgång just på min högra  skinka  å fy fanken  det kändes kan jag lova .
Det kändes i dag med när hon satte igång  apparaten  till Tens . Jag  är nu öm sedan gårdagens behandling   av rumpan .  Ryggen och axlarna  är  det lugnt med även om de båda  höll på  med .

Jag bestämde mig redan i morse vid 7  - 7,30 att jag kommer inte att fixa jobba  nu .. när jag går typ som en av våra vårdtagare  så jag bestämde mig att bli hemma . Jag är ju rätt så tjurskallig och jobba  trotts min smärta som jag har  gått med i många år  , men som sagt den har blivit  bra nog värre  nu sedan i julas .
Och har beslutat för att lyssna  på många som har sagt åt mig  att sjukskriva mig  . Jag är ju inte den som gör det bara för att ...och  framför allt inte för smärta  men  för  förkylningar och magsjuka  ja då kan jag vara hemma .  Känns bättre då .





 Naprapaten talade om att det är många so hon behandlar i väntan på operation  så jag lär nog gå där  tills jag får hjälp med . Just nu väntar jag ju på en remiss  till röntgen   som blir spännande . Och idag fick jag en kallelse till  sjukgymnasten här  på vårdcentralen  Måndag den 30/1 kl  09,30  så det ska jag gå på .
Jag fick övningar av Naprapaten med  det fick jag  första dagen men det har jag inte kunnat  utföra för jag har inte köpt en stor boll att sitta på  framför tv ex   . Det är då för att   stärka musklerna och balansen  och så skulle jag  köpa tennisbollar för att ligga på   ja min rumpa skall ligga på dom för att  musklerna skulle  typ få sig en omgång  . Plus ett tips  att köpa en Tens apparat  för att  sätta på skinkan eller   ja musklerna  för att hjälpa dom att slappna av . Men inget av detta har jag införskaffat .

Men jag har nu idag fått nytt tips om att sträcka på mina  rumpmuskler   och det var
- Håll i mig i diskbänken   stå en bit i från och typ sätt dig ner med rumpan så långt ut som möjligt . Det blir som o man putar ut med rumpan  i sittande läge  eller hur jag nu ska förklara .  Men det skall då  hjälpa till både att dra ut musklerna  som krampar i låret när jag ligger med utsträckt ben .   Plus det blir ju  stärkta muskler med på samma gång  och knä . 2 i en och samma grej träning .


Hahahaha ja jag bjuder på denna  bild  på mig själv för denna gång .  Ser ut som jag håller på att ta fart  någonstans  hahah. Ja lite roligt måste man få ha i alla fall .  Men denna övning ska då både stärka  muskler och  sträcka på muskler  alltså rumpans muskler som  gör att dom krampar  när jag sträcker ut mig på sängen eller  i alla fall rygg läge .


Och ligga på magen spänn rumpan och lyft upp benet  , annars lyfter jag bara med lårmuskel och rygg och då går det trögt . Jag använder inte mina rumpans  muskler som jag ska . Detta kan  man göra även stående  men jag måste komma ihåg att spänna musklerna i  rumpan .  lika så  när jag går  hur det nu ska gå till . Typ knip i hop rumpan för att inte släppa en fis kanske hon menar .. Hahahahaha



Ja så blev in dag  med Naprapat besöket . Nu är det bara att knipa  rumpan mera    och  jobba på med musklerna  .
Önskar er alla en fortsatt trevlig kväll .

2 kommentarer:

  1. Anting tar du sats för att hopa iväg eller så sitter du å skiter 😂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha ha ja det kan man tro för det ser just ut som så . Men tränar och sträcker på mina muskler och framför allt rumpans muskler men samtidigt så tränar jag ju musklerna runt knäna för där har jag dåligt med muskler .

      Radera