fredag 20 januari 2017



Att titta  tillbaka i  backspegeln  och begrunda  på det ena och det andra  kan vara bra men det kan även vara väldigt jobbigt på många olika sätt .   Beroende vad man har i ryggsäcken så att säga .

Om jag  då den gången jag trillade och gjorde mig  riktigt illa och  sökte läkar vård  men då hade det  inte hittat något  . Utan sagt en kraftig vurpa  och smärtan den lägger sig . Alltså  skulle de inte göra något åt det ,ja kanske  skicka mig till  sjukgymnasten för eventuellt för musklerna .

Så här efteråt  så ja vad ska jag säga .... jag har som inget att säga om detta. Gjort är gjort  tiden rullar vidare   och vi med den .


Jag  är dessutom uppfostrad  där man inte är hemma för små saker ... Tjurskallig som man när och låg avlönad  så styrs även ekonomin  vad man prioriterar, mindre lön i månaden  eller hemma och vila . Det är frågan ....


Jag har kommit i livet  i olika perioder som jag valt att vara hemma för  min hälsa har tagit över . Och den har tagit över nu  och jag inser att jag klarar inte av att vara stark och tjurskallig . Och på detta så kommer skammen  för att vara svag  att inte klara av att jobba med smärta  .

 Finns många i min närhet   och då räknar jag in alla  både mina nära kära  men lika så de som jag JOBBAR nära  alltså  arbetes kamrater men lik väl  vårdtagare  ( hemskt att de ska säga så ) .
Skämmigt att de som är äldre och de som jag kommer hem till  för att hjälpa  säger  en sådan sak   Har du ont idag ?  de ser alltså jag går  mycket sämre .....
Känns inte bra ...

Men nu har jag kommit till en  topp  som är jobbig för mig själv  framför allt mig själv  att  komma till en punkt att inse att jag fixar det inte bättre  än så här .



Jag har fått tid till sjukgymnasten  den 30 /1  så då ska jag dit och få tips om  sjukgymnastik för mitt onda som de inte kan trolla bort . Att ge mig tips om att stärka upp musklerna   det kan jag ju  så mycket som jag har kollat och googlat .

Sedan så både ringde jag och fick  med posten  om en Röntgen tid  14/2  som jag har mer väntat på  för svart på vitt vill jag ha . Skulle det nu inte vara atros i Vänstra höftled ja då måste jag söka annan hjälp för att få bukt med den smärtan som jag har dragit på mig .



Livet rusar iväg alltför fort  och  man hinner ibland inte med att blicka tillbaka i backspegeln   och säga
vad var det som hände eller så gör man det man blickar tillbaka och  inser  saker och ting i livets livsgång .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar