måndag 9 januari 2017

Läkartiden



Ja så kom dagen jag skulle träffa läkaren  och det första jag gör är att ta fel på tiden .. min hjärna hade ställt in sig på kl 09,00  och jag har för mig att jag hade sagt detta med till mitt jobb. Men nu var tiden fel  i vilket fall som helst  utan det var ju kl 13,00  så när jag kom dit kl 9, 00 så sa hon där i luckan att nej  du har tid kl 13,00 . Ja det var bara vända  och åka hem . Hinna  vila  lite till för natten har inte bjudit på så mycket  sömn fast det har det inte varit nu på ett par nätter sedan i onsdags förra veckan . Och min stackars sambo blir ju väckt av mitt jämmer och när jag ropar utöver mig  när det hugger som kniven in i ljumsken . 
Jag vaknar fortfarande varje gång jag vänder mig och  ska  försöka lägga till mig till rätta   . En stor kudde finns alltid i närheten antingen mellan benen  eller under knävecken . 

Men dagens läkarbesök  blev då  att jag fick träffa en förmodligen en stafett läkare  och som  hade läst vad  ortoped läkaren hade skrivit .  Hon ställde rak fråga varför jag inte hade gått ner i vikt  som var sagt  och jag svarade rakt och ärligt att det var ju  lättare sagt än gjort   att inte kunna röra sig  i motions form men det var ju matintaget som betydde  mer  för denne läkare om man ser det så . Har man ONT så blir det ingen rörelse för att aktivera kroppen och förbränningen . Jag skulle ha kontakta  en dietist  i somras men det gjorde jag aldrig och det ställde hon med VARFÖR  inte . Bra fråga jag vet ju redan vad jag ska undvika  och äta mer av  så som grönsaker . Men det gör jag redan men det sa jag inte  . Sedan så frågade hon om jag gör mina övningar ?  Vilka övningar  sa jag ?????  Ja det som ni /du  fick  när du gick  Atros skolan ... jag talade om för henne att vi fick ingen information om några övningar . Men enligt i hennes dator så stod det så . Jag förklarade att  på Atros skolan fick vi information om hur och vad Atros är för något  var det kan sätta sig på kroppen  och vad som är bra : Promenader  cykla och simma . Men inga övningar . Ja  denne läkare skulle se till att en remiss skulle skrivas till Sjukgymnasten   för att jag skulle få övningar för min höft / bäcken . Helt okej tycker jag .   Jag frågade om  jag själv kan fixa dietisten men denne sa  de vill nog helst ha en remiss  med. Men jag hörde mig för hos  brudarna ute på labbet om detta och en som talade om  att jag kan själv gå ut på Mina Vårdkontakter och söka där . Det har jag gjort  i eftermiddag  så jag hoppas de hör av sig  i morgon .   Plus att jag ville ha en remiss för rönken  på min vänstra höftled . Det skulle  fixas men ingen akut tid . Så jag hoppas det inte ska dröja så länge  tills jag får en kallelse i brevlådan .  Så tog jag upp  om mina värktabletter som slutat värka , de gör ingen nytta längre. Så det skrevs ut  en tablett /kapsel  för Atros  i kombination av inflammatorisk hämmande . 





   Har även så ringt till min chef för information om mitt läge och beslutade själv att sjukskriva mig denna vecka ut  även så över min arbetshelg .  Jag måste få säga att jag är inte den som brukar  sjukskriva mig  så många gånger per år . Många  av både vårdtagare och arbetskamrater har sagt  ..... Att du inte är hemma och vilar upp dig . Men värk har jag ju  hela tiden hemma som på jobbet . Men nu har min kropp fått nog och brutit  ut sig rejält  kan jag lova . Fy fanken säger jag .  Det är synd om min sambo som får höra mig gapa till  mellan varven  och för att sedan höra mig grina   ja inte alltid men lika så mina svor domar som kommer  ut ur min mun.  Det hugger fortfarande i ljumsken men även så  i muskel så där vet jag av erfarenhet så  kommer muskelinflammation  som brev på posten .  Lika så  har jag erfarenhet  av mitt högra ben .  Nu har det kommit till vänstra benet . Hej vad roligt .... Nej inte alls roligt .



 Men med spänning på vad en tripp till rönken och få slutresultatet  , skulle det nu inte vara Atros i vänster höft ja då vet jag inte . Då måste jag gräva djupare in i mig själv  och  vända upp och ner ut och in  för att leta reda på svaret på mina frågor .

Men jag tänker inte bli  sjukpensionär   nu i alla fall , jag vill kämpa  om så jag blir utan ben på kuppen  .

Nu rullar livet  vidare mer eller utan smärta  / atros  eller dyligt . Ha en trevlig Måndag kväll/ afton .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar