fredag 24 februari 2017

Vägen  fram 


Vägen går framåt men för mig  känns den idag  seg , har nu tagit min första dos för dagen och ja jag känner mig mera trött i ögonen  inte så där trött  som jag var i går kväll  och satt och halv  sov för jag hörde när Mandemans gård var i gång  men jag var för trött  för att titta på .  

Jag hade ju tagit min första kvälls medicin av Dolcontinet  men jag var trött innan med  men om det hjälpte till  det vet jag ju inte. 
Men  jag   har känt i natt hur det hakade fast sig i höften och det blev en sådan där väldigt obehaglig  erfarenhet  Smärtan jo visserligen kände jag inte så mycket av den som var meningen med att ändra till Morfinpreparatet  men det som var det otäcka var ju den brännande konstiga svidande  och vetskapen är ju dessutom  att leden  har  en liten benägenhet att vilja som att glida ur  skålen så att säga . 

Det skrämde mig mera nu när jag inte fullt ut känner smärta  vist JAG KÄNNER fortfarande  i vissa lägen det svider till  och hade jag inte haft preparatet i kroppen hade jag helt klart skrikit som jag brukar göra .. Ja ibland  skriker jag till jag låter  grymtar  jag har en massa ljud för mig  när det hugger till . 
Men tänk om höftkulan glider helt och hållet ur led och jag känner bara hur tokigt det känns /obehagligt med svedan och  så . Hur bra är det i skalan  ?????

Ja jag är bra på att hitta på en massa men jag tycker det är så jädrans onödigt att det ska göra det .



 

Jag har då tagit mig upp på morgonen  och tagit in drogen  kl 06.00   för det ska ju vara typ  6 timmars mellan rum  i alla fall på Alvedonet men det brukar jag göra  med den andra med Tradil som var för  Atros  och inflamations hämmande   . 

 Känner att jag tjatar om ett och det samma nu . Men just nu så tar detta upp mitt liv  ganska mycket . Jag  håller mig inne  om dagarna ,jag går ut  med hunden på gården så hon får pinka av sig i alla fall . Men  sedan så håller jag mig inne  när jag inte har min älskade  hemma och jag får åka med han och hälsa på folk som är så super kul . 
JA folk och folk  hans syskon och hans barn  det är så roligt  och trevligt  att få träffa dom .  Dottern i Vännäs  med sin lilla familj   få träffa  alla de små  Sixten och  Esther de minsta  de goa  små liven så underbara de är . Och de större barnen som är så helt  underbara  med så klart  både stora och små  helt underbara. 


Bakar en socker kaka med lime smak  ska bli spännande och se om den smakar det fortfarande efter gräddningen  eller om bara smeten smakade det . 


Jag  förstår de som blir hemma länge  i sina sjukskrivningar  att de får ångest att träffa folk , även om jag inte har   hamnat där  men vem vet . Jag kan lika hamna där med  är man hemma hela dagarna och  inte fixar att jobba och man känner sig mer och mer misslyckad  att man inte duger till jobb längre. Jag skäms över att jag inte jobbar  och kan dra in lön . Även om jag vet att jag skulle helt och hållet köra slut på mina ben och  kanske förstöra de för  lååång framtid . Ja det är ju inte värt det men känslan finns där ändå . 
Att gå hemma och inte göra någon nytta .. Städa  laga mat  vila  när kroppen säger STOPP   träna  känna hur höften glider  och kläms  och det gör så ont  att jag grinar .  Ta på sig kallingar strumpor  byxor   kommer höften  och påminner mig massor av gånger  när man ska sätta sig ställa sig flytta   ställning i millieter form  torka sig på skithuset  .. Böja sig ner  för att ta upp något  från golvet ... Ja jag blir så arg på mig själv att det har blivit som det har blivit . 
Erfarenheten att böja sig ner för att ta på sig skor och knyta har jag haft i flera år att böja sig med ena benet rak lång och böjer /trycker det bakåt  snett går man fel går man haltar mer nu än  ja jag vet ju inte om jag går sämre nu än innan detta senaste  som hänt . Och att det hände så fort ... Hur kunde de göra de  bara så där ????



Måste släppa detta nu  och blicka fram och hoppas på att läkaren fattar att jag måste får göra en höftleds operation  SNART . För bra kommer jag ALDRIG bli . Hur många jävla kilon jag bantar ner mig  så kommer en operation att vara i fokus . VIST  LÄTTARE BLIR JAG ... fattar jag med jag är inte dum på något vis .    Nu blir jag förbenad  i skrivande stund . 

 KAn man inte röra sig för att träna så går det ju lååååångsammare att gå ner i vikt med . JA det beror vist helt klart hur mycket du stoppar i käften . Helt klart sant . Men   får du i dig mindre  mat  bra mat   hur ska du få i dig alla så kallade närings ämnen som kroppen behöver Jomen det löser vi med vitamin piller som du ska äta resterande livet ut . Har läst  på sidorna där de gör Magoperationer  att  vitaminpiller livet ut ....  
För att du får inte i dig  genom maten . Men ja kanske det är så att alla ska vara smala och  ligga på ett BMI  som är läkar underskrift på att NU ÄR DU PERFEKT   I MINA ÖGON och statistiken ... Enligt forskares uträkning . 

Suck   jag undrar hur högt blodtryck jag fick nu . Känner att det pumpar på   hjärtat att man kan bli så förbenad  att  varje  individ ska se lika dan ut . 
Fast jag har aldrig  varit smal inte som barn heller alltid rultig men AKTIV har jag därimot varit . 

jag närmast  mamma .  



En tid som jag inte minns . 


Fredag jomen helt klart nu får ni ta helg och hoppas ni får ha det så bra. ( jag har så många tankar i huvudet så jag förstår att jag inte  skrivit klart det jag påbörjat  i texterna . Ni får ha tålamod   över de att det blir missat och förklarat på konstiga sätt . Inga sammanhang  i text och hoppa hit och dit  och missar  göra slut i mina tankar . Jag är sådan med när jag pratar och berättar . Hahahaha Men jag är jag och ingen annan . 

Ha det nu så gött  .


2 kommentarer: